חדשות בארץ

נתניהו בהשקת הרכבת הקלה: "אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת"

הקו האדום, מפתח תקווה ועד בת ים, יחל לפעול מחר בתדירות של רכבת כל שש דקות. הנסיעה עד למרחק של 15 ק"מ תעמוד על 5.5 שקלים, ולמרחק של יותר מ-15 ק"מ תעלה 12 שקלים

הרכבת הקלה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)הרכבת הקלה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך אחר הצהריים (חמישי) את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. הקו יחבר בין פתח תקווה לבת ים, ויעבור דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב. הנסיעה הראשונה תיערך מחר בשעה שש בבוקר.

נתניהו התכבד בגזירת הסרט האדום, מלווה בשרת התחבורה מירי רגב, שר התשתיות ישראל כץ, שהיה זה שאישר את הפרויקט לפני כעשור, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. כמו כן נטלו חלק בטקס ראשי הערים בהן יעבור הקו, מלבד ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהחרים את הטקס.

"אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו, כולם ישתמשו ברכבת הזאת. זהו יום חג לישראל. אנחנו מגשימים היום את חזון התחבורה של ישראל. הבטחנו ואנחנו מקיימים. הבטחנו לחבר בין הערים ובתוך הערים ובין המדינות ואנחנו עושים את כל שלושת הדברים", אמר ראש הממשלה והוסיף: "אמרו לנו לא להוציא את הגז מהמים, עשינו והצלחנו. אמרו לנו לא להקים את הגדר במצרים, בנינו והצלנו את המדינה. אמרו לנו 'אי אפשר להשיג שלום עם מדינות ערב בלי לפתור את הבעיה עם הפלסטינים', עשינו את זה. נפתור גם את הבעיה עם הפלסטינים. גם את זה".

העבודות על הקמת הקו החלו בשנת 2015, והעלות הגיעה ל-19 מיליארד שקלים. אורך הקו הוא 24 ק"מ, כאשר 12 ק"מ מהתוואי הוא תת קרקעי ועובר במנהרה.

בשלב הראשון יופעלו כ-26 מערכי רכבות. באמצע השבוע הרכבת תפעל בין השעות 05:40 בבוקר ועד חצות. בימי שישי הנסיעה הראשונה תחל בשעה חמש בבוקר והרכבתה אחרונה תצא לדרך שעה לפני כניסת השבת. במוצאי שבת היא תחל לפעול כחצי שעה לאחר צאת השבת ותעבוד עד השעה 1:00 בלילה.

הקו יעבוד בתדירות של רכבת כל שש דקות. התשלום על הנסיעה למרחק של עד 15 ק"מ יעמוד על 5.5 שקלים. נסיעה למרחק של יותר מ-15 ק"מ תעלה 12 שקלים. התשלום עבור הנסיעה יתבצע בעזרת כרטיס רב-קו או אפליקציות תשלום, בדומה לנסיעה בכל כלי תחבורה ציבורית.

הנסיעה עבור אזרחים בגילאי 75 ומעלה תהיה בחינם. אזרחים ותיקים: נשים מגיל 62 וגברים מעל גיל 67, זכאים ל-50% הנחה.

אנשי כוחות הביטחון - חיילים במדים, שוטרים וסוהרים זכאים - לנסיעות בחינם בהצגת תעודה בתוקף. בנוסף, ילדים מתחת לגיל 5 זכאים לנסיעה בחינם, כאשר הנסיעה מותנית בליווי מבוגר. ילד שני זכאי להנחה של 50%.

תגיות:הרכבת הקלהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה