הורים וילדים

חוזרים לבית הספר: 10 טיפים להתארגנות מוצלחת וקלה

מריחים כבר את סוף החופש? אנחנו כן! ה-1.9 מתקרב בצעדי ענק. איך מתכוננים ליום החשוב, מה זו "פינת התארגנות" ואיך גורמים ליום הראשון להיות מתוק במיוחד? מתחילים למחדש

אא

אם גם לכם נדמה שהחופש הגדול לא יסתיים לעולם, אנחנו שמחים מאוד לבשר לכם שאתם טועים. ה-1.9 כמעט כאן, וכדאי מאוד להתכונן ליום החשוב הזה כבר מעכשיו. איך עושים את זה נכון?

  1. התחילו מוקדם – אל תחכו לרגע האחרון כדי להתארגן. בדקו בלוח השנה מה התאריך וסמנו לכם בגדול, היום הזה קרוב משחשבתם.

 

  1. הכינו פינת התארגנות לבוקר – רכזו את כל מברשות השיניים, מברשות השיער, גומיות, קשתות, סיכות ושאר אביזרי שיער במגירה אחת נוחה ונגישה. זה הזמן לחדש מלאי אם צריך ולדאוג שהכל במצב טוב ושמיש.

 

  1. בדקו ציוד: האם חולצות בית הספר במצב טוב, נקיות ושלמות? השלימו רכישה אם יש צורך. האם יש לכל הילדים בקבוקי מים? קופסאות אוכל? והכי חשוב – האם כל המוצרים מסומנים בשמות? היום ניתן להזמין מדבקות שמות אישיות עמידות למים, ולהדביק על כל פריט ופריט.

  1. מה לגבי ספרי הלימוד? האם הם כבר עטופים? האם כלי הכתיבה כבר מוכנים בקלמרים ומסודרים בילקוטים? אם לא, זה בדיוק הזמן לסדר ולארגן הכל ולא לחכות לדקה האחרונה.

 

  1. מתרגלים שינה מוקדמת – כשבוע לפני החזרה לבית הספר כדאי לתרגל שינה וקימה מוקדמת, במיוחד לילדים שהתרגלו לישון בשעות מאוחרות בחופש.

 

  1. חלקו בינכם תפקידים – האם אחד הילדים מתחיל כיתה א' וצריך ליווי הורי? חלקו מראש את הליווי בבוקר. מי מסיע לגנים? מי מלווה לכיתה א', ואולי בכלל הילדים גדולים מספיק כדי ללכת לבד? חשוב לבדוק ולקבוע הכל מראש.

 

  1. להתחלה מתוקה, שבו יום קודם והכינו פתק קצר עם מסר אוהב לכל ילד. לקטנים אפשר לצייר ציור חמוד. אל תשכחו לצרף שוקולד טעים ולהכניס לקופסת האוכל.

 

  1. לוח שעם כמו פעם – החודש הראשון של הלימודים מתאפיין בהרבה ניירת, הודעות, ציורים ומכתבים מבית הספר. הכינו לוח מגנטי או לוח שעם שעליו אפשר יהיה לרכז את כל ההודעות. ולא, המקרר הוא לא הלוח הזה.

  1. במקרה הכינותי מראש – הכינו קופסת מלאי קטנה של עפרונות, טושים ושאר כלי כתיבה איכותיים שתשמש להכנת שעורים ועבודות גם בלי הצורך להוציא את הקלמר.

 

  1.  הכי חשוב: תפילה שוחחו עם הילדים על רצונות, חלומות ושאיפות שיש להם לגבי השנה הקרובה. נסו לחבר יחד איתם תפילה אישית ובה כל הרצונות והחלומות.

 

יש לכם טיפים ועצות משלכם? כתבו אותם בתגובות.

תגיות:חוזרים לבית הספרלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה