חדשות בארץ

הרמטכ"ל אישר: שני קציני מילואים בדרגת תא"ל יודחו עקב סירובם להתייצב לשירות

שני הקצינים, המשמשים כמנהלי לחימה במטה חיל הים, ‏הצהירו על סירובם להגיע לשירות כל עוד נמשך הליך חקיקת הרפורמה המשפטית. שירותו של אחד מהם הוקפא, וההחלטה הסופית לגבי השני תינתן בימים הקרובים

הרמטכ"ל (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)הרמטכ"ל (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, אישר היום (חמישי) לנקוט בהליך משמעתי, הכולל במידת הצורך הדחה משירות, נגד שני משרתי מילואים בדרגת תת-אלוף. שני הקצינים הבכירים הצהירו כי אינם רוצים לבצע שירות מילואים, בעקבות התנגדותם לרפורמה המשפטית.

דובר צה"ל מסר כי "הקצינים במילואים משמשים כמנהלי לחימה במטה חיל הים. ‏שירותו של אחד מהם הוקפא לאחר שיחה פיקודית שערך עימו מפקד חיל הים. בימים הקרובים יתבצע שיח פיקודי עם איש המילואים השני, במסגרתו ייבחן המשך שירות המילואים שלו. ‏החלטת מפקד חיל הים אושרה על ידי הרמטכ"ל". 

גורמים בצה"ל ניסו "לרכך" את העובדה שאותם קצינים למעשה סירבו להתייצב. לדבריהם, "‏משרתי המילואים הם מעל לגיל החובה לשירות מילואים, וביצעו שירות מילואים בהתנדבות".

שמותיהם של הקצינים הבכירים לא הותרו לפרסום. נודע כי מדובר בקצינים שקיבלו בהליך מזורז את הדרגה שלהם, "עקב ההערכה לתפקידיהם המרכזיים ולאופן שביצעו אותו". אלא שבמקביל, על פי מקורות בצה"ל "השניים פעלו באופן אקטיבי לשכנע עוד חיילים וקצינים להימנע משירות כל עוד נמשך הליך חקיקת הרפורמה המשפטית".

תגיות:צה"לסרבנותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה