<"link rel="canonical" href="https:// https://www.hakolhayehudi.co.il/item/security/%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%94_%D7%91%D7%93%D7%A8%D7%9A_%D7%9C%D7%9C%D7%99%D7%93%D7%94___%D7%90%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%9B%D7%9E%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%90%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA_/">

חדשות בארץ

ניסיון לינץ' בדרך לחדר לידה: "נס גדול, ה' הציל אותנו"

בני זוג שעשו את דרכם לבית החולים הדסה הר הצופים נכנסו בטעות לשכונת עיסאוויה והותקפו על ידי פורעים: "פוצצו את השמשה מאחור, אבנים וזיקוקים בכמויות אדירות"

ארכיון (קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)ארכיון (קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פורעים ערבים תקפו באופן חמור ביותר בני זוג שעשו את דרכם ללידה.

מדובר באירוע שהתרחש בשבת האחרונה. אליהו ובלה שטיבל, תושבי היישוב מיצד שבגוש עציון, יצאו אל המרכז הרפואי הדסה בהר הצופים לקראת לידת בנם, ורק בנס הצליחו להגיע.

בשיחה עם "הקול היהודי" תיאר אליהו את רגעי האימה שעברו עליהם, וניתן לשמוע בקולו עד כמה הוא נסער הגם שבזמן השיחה חלפו כבר ארבעה ימים מאז האירוע.

בשל עבודות בנייה בסביבת הר הצופים, בני הזוג פספסו את הפנייה לבית החולים, ומצאו את עצמם ממשיכים ישר לתוך שכונת עיסאוויה.

בעודם מנסים להגיע למקום שבו יוכלו לבצע פנייה שתחזיר אותם לכיוון המרכז הרפואי, הגיעו לצומת שבה היו קבוצה גדולה של צעירים ערבים, ואלו מצידם התחילו לבלבל אותם, והפנו אותם לכיוונים לא הגיוניים.

בשלב הזה, מספר אליהו, "הגיע ערבי מבוגר ואמר לי 'בוא בוא, מה אתה עושה פה, תיסע אחריי'. התחלתי לנסוע אחריו, ותוך כדי שאני פונה פניית פרסה, מישהו זרק עלינו בקבוק פלסטיק מאחור, ומאותו הרגע התחילו לזרוק עלינו פשוט מטר של אבנים ושל זיקוקים. פוצצו את השמשה מאחור, אבנים וזיקוקים בכמויות אדירות. כאילו הם מוכנים לזה שרק ייכנס יהודי והם יעשו בו לינץ'. התפוצצו לנו זיקוקים ממש על הרכב. כל זה תוך כדי שאשתי באמצע צירים עם תומכת הלידה מאחורה. אני בלבוש חרדי בשבת, והם רואים אישה מאחורה, שאלנו אותם איך מגיעים להר הצופים, היה ברור שאנחנו בדרך לבית חולים ללידה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי נוסע לפי מה שבהתחלה הצעירים הערבים כיוונו אותי".

אולם האירוע לא הסתיים כאן. בעוד אליהו מבצע את פניית הפרסה "פתאום אחד, נראה בן 16, פתח לי את הדלת, תפס לי את הראש, התחיל לתת לי בוקסים בפנים, וניסה להוציא אותי מהרכב. עד עכשיו אני לא נרגע מהעזות. דחפתי אותו, סגרתי את הדלת, והוא מנסה שוב לפתוח. אני סוגר והוא שוב פותח".

בתושייה רבה, הצליח שטיבל להדוף את הנער ולהמשיך בנסיעה אחרי הנהג המבוגר, אך עדיין לאורך כ-200 מטר המשיכו הזיקוקים להתפוצץ על הרכב.

עוד מספר שטיבל כי כשהגיעו לקבלה בהר הצופים, הגיעו יחד איתם זוג נוסף תושבי עיסאוויה, והבעל שאל אותו מה קרה לו לרכב. "אמרתי 'פוצצו אותי מכות, פוצצו לי את הרכב, הייתי עם אשתי באוטו'. והוא מסתכל על חבר שלו ומחייך. ואחר כך היינו יחד באותה מחלקה. במחלקה הגיעו לבקר אותם הרבה חברים שלהם מעיסאוויה, אבל בגלל שהם אזרחים ישראליים הם נכנסים בלי בעיה. איך אנחנו יכולים להיות בטוחים שלא יקרה משהו בתוך בית החולים? זה פשוט טירוף".

שטיבל מוסיף: "כשהגענו לבית החולים, ארגנתי ישר את הקבלה לאשתי, רק אחרי איזה שעה פתאום הרגשתי כאילו בלון עולה לי לגרון. התחלתי לבכות, כל הגוף שלי כאב, הגיעו משטרה והגיעו חוקרים וכל פעם שמישהו מדבר איתי עולה לי הכל. היה ממש קשה. אשתי נמצאת למעלה, מחכה ללידה, ואני הלכתי למטה להיבדק במיון. אשתי גם בכל הזמן של הלידה לא חשבה על זה, ורק עכשיו מתחיל לה הכל. היא ממש לא מסוגלת לישון. גם אני וגם אשתי עכשיו בהתמודדות קשה יש לנו סיוטים, אבל ב"ה 'חוסן' של גוש עציון מאוד עוזרים לנו".

בסיום השיחה אומר אליהו: "הדבר הגדול שצריך לומר - זה נס גדול. ה' הציל אותנו, וב"ה הסיפור נגמר בבן זכר".

הכתבה פורסמה לראשונה באתר "הקול היהודי"

תגיות:ירושליםעיסאוויהניסיון לינץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה