חדשות בארץ

הפרובוקציה באוטובוס: "בריונות ואלימות - תתביישו. מה הצעד הבא - פוגרום?"

ברשת תקפו את ארגון "אחים לנשק", לאחר שפעילים שלו עלו לאוטובוס עם נוסעים חרדים והתגרו בהם באמצעות שירת נשים: "סוף סוף האנשים האלה חושפים את פרצופם. שנאה, שנאה, שנאה"

  • ל' אב התשפ"ג
ארכיון (צילום: פלאש 90)ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ארגון "אחים לנשק" התנער הבוקר (חמישי) מהפעילות של חלק מאנשיו בעקבות ההתגרות בנוסעים חרדים אתמול באוטובוס. אלא שברשת לא התייחסו לכך בסלחנות, אחרי שפעילים של ארגון המחאה שעלו לאוטובוס נראו מתגרים בנוסעים חרדים באמצעות שירת נשים בקול רם. בארגון טענו כי החרדים "שרו קודם", אבל ברשת ביקרו אותם על ההתנהלות.

כאמור, ברשת לא נותרו אדישים לאירוע. העיתונאי יקי אדמקר צייץ: "סוף סוף האנשים האלה חושפים את פרצופם, שנאה, שנאה, שנאה, כל מילה נוספת מיותרת". עיתונאית "מקור ראשון", עטרה גרמן, תקפה: "מבין שלל האמירות החמורות, המיצגים המזעזעים והצעדים ההזויים, זו שעתם המכוערת במיוחד של אנשי 'אחים לנשק'. הפגנה כלפי אנשים, בשר ודם, שמחזיקים באמונה, ולהעליב ולפגוע בכבודם, זה בתחתית הרשימה".

העיתונאי ישי כהן הוסיף: "להיכנס לאזורים חרדים ולעלות לאוטובוסים ולשיר באוזניהם של גברים שמקפידים לא לשמוע שירת נשים - זו בריונות. אלימות. אלימות דתית. בגלל מעטים, שאכן מתנהגים בצורה לא ראויה בלשון המעטה, מענישים (קולקטיבית) חפים מפשע שלא עשו רע לאיש. גיבורים על חלשים. מחפשים אלימות. תתביישו". גם פעילת הימין שפי פז הגיבה ותהתה "האם הצעד הבא יהיה פוגרום?".

ב"אחים לנשק" טענו כי "פרויקט 'אחים לנסיעה' יצא לדרך במטרה לייצר שיח כנה ואמיתי עם אחינו ואחיותינו החרדים בעת שבה נראה שהפערים בינינו רחוקים מתמיד". עוד הוסיפו: "לצערנו, בנסיעה משותפת שהתקיימה אתמול התלהטו הרוחות, מה שהוביל להתנהלות לא נאותה מצד חלק מפעילינו ואנו מצרים על כך. זו אינה דרכנו".

תגיות:חרדיםאחים לנשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה