חדשות בארץ

ארה"ב אישרה: ישראל תמכור לגרמניה מערכת חץ 3, בעסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה

ממשל ביידן אישר למערכת הביטחון להוציא את העסקה אל הפועל. גרמניה תשלם עבור מערכת היירוט כ-14 מיליארד שקלים. גלנט: "בעיניו של כל יהודי יש משמעות מיוחדת לכך שגרמניה מסתייעת להגנתה במדינת ישראל"

חץ 3 (צילום: משרד הביטחון)חץ 3 (צילום: משרד הביטחון)
אא

הממשל האמריקני אישר את מכירת מערכת חץ 3 הישראלית לגרמניה. כך הודיע הבוקר (חמישי) משרד הביטחון. שווי העסקה הביטחונית, המוגדרת כגדולה בתולדות המדינה, כ-14 מיליארד שקלים.

במשרד הביטחון הסבירו, כי לאחר שהתקבל האישור האמריקני ייפגשו נציגי משרד הביטחון עם אנשי משרד ההגנה הגרמני. בפגישה ייסגרו הפרטים האחרונים של העסקה וייחתם הסכם המכירה. העסקה טעונה עדיין אישור של בית המחוקקים הגרמני.

נציין כי בעבר ארה"ב לא מיהרה לאשר לישראל למכור מערכות הגנה מתקדמות שמשרד ההגנה האמריקני שותף לפיתוחן. על פי גורמים ביטחוניים, המלחמה באוקראינה סייעה לקידום עיסקאות בין ישראל לבין מדינות החברות בברית נאט"ו. 

מערכת חץ 3, שמפותחת ומיוצרת בתעשייה האווירית, בשיתוף מנהלת "חומה" במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), היא מערכת הגנה אווירית המשמשת ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בנוגע לעסקה כי "מדובר בהחלטה משמעותית שתסייע לבניין כוחה הטכנולוגי והכלכלי של ישראל. בעיניו של כל יהודי יש משמעות מיוחדת לכך שגרמניה מסתייעת להגנתה במדינת ישראל. אנו גאים ביכולתנו לבצע את עסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות התעשיות הישראליות".

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אייל זמיר, מסר: "מדובר בהסכם היסטורי בעל משמעויות מרחיקות לכת. העסקה מהווה נדבך נוסף בחיזוק היחסים האסטרטגיים-ביטחוניים בין ישראל לגרמניה והכרה באיכות התעשייה הביטחונית-הישראלית. עסקת הייצוא הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה תזניק לשיא חדש את הייצוא הביטחוני הישראלי".

נזכיר כי בתחילת החודש אישרו האמריקנים לישראל למכור גם מערכת "קלע דוד" לצבא פינלנד. המערכת מיועדת ליירוט טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל"טים.

תגיות:משרד הביטחוןחץ 3

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה