חדשות בארץ

היועמ"שית לא תייצג את שר המשפטים בבג"ץ. שר בממשלה: "יישר כוח למיארה על הפרטת הייעוץ המשפטי"

גלי בהרב-מיארה הודיעה לשר המשפטים יריב לוין כי הוא יכול לקחת עורך דין פרטי, כדי שייצג אותו בעתירות שהוגשו נגד צמצום עילת הסבירות. הנימוק: פערי העמדות בין השניים ביחס לעתירות

יריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה הודיעה היום (רביעי), כי היא מתירה לשר המשפטים יריב לוין "ייצוג משפטי נפרד" בעתירות שהוגשו בבג"ץ נגד צמצום עילת הסבירות.

הנימוק להחלטתה של מיארה, שאמורה לייצג את הממשלה מתוקף תפקידה, הוא בפערי העמדות שיש בינה לבין לוין בנוגע לאישור חוק צמצום עילת הסבירות. עמדתה של היועמ"שית היא שהחוק "לא חוקתי", בעוד שר המשפטים סבור כי לבג"ץ אסור להתערב בסמכותה המכוננת של הכנסת לחוקק חוקי יסוד.

מטעמה של בהרב מיארה נמסר כי "החלטתה של היועמ"שית מבוססת על כך שמדובר באירוע חריג, נוכח העובדה שהעתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות משטריות תקדימיות ורגישות במיוחד".

נזכיר כי מיארה התנגדה לעמדת הממשלה, כשטענה כי חוק הנבצרות "נועד לשיפור מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו". בהודעתה לבג"ץ כתבה היועמ"שית כי "נעשה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לאפשר לראש הממשלה לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט".

הדיון בעתירות יתקיים ב-12 בספטמבר, בפני הרכב של כל 15 שופטי בת המשפט העליון. את השר לוין ייצג ככל הנראה עו"ד אילן בומבך.

בשבוע שעבר הוציאו שופטי בג"ץ צו על תנאי והורו למדינה להסביר מדוע החוק לצמצום עילת הסבירות לא ייפסל. עוד נקבע בהחלטה כי המשיבים בעתירה: הכנסת, היועצת המשפטית לממשלה, שר המשפטים יריב לוין והממשלה עצמה, יידרשו להשיב לה עד 3 בספטמבר.

נוסיף כי אתמול הודיעה מיארה לשרים שלמה קרעי ודודי אמסלם כי היא לא תייצג אותם ותגן עליהם בבג"ץ בהליך פיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין. החלטתה הגיעה על רקע שיחה שניהלה עם השניים, במהלכה היא הציגה בפניהם קשיים משפטיים שלפי הגדרתה "משמעותיים" בפיטורי יו"ר הדואר. במהלך הפגישה היא אמרה להם שאם לא ישנו את העמדה שלהם היא תתקשה להגן על הפיטורים בפני בג"ץ.

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב להודעה של מיארה שלא לייצג את לוין: "יישר כח ליועמ"שית על הפרטת הייעוץ המשפטי לממשלה. צעד מבורך בדרך לחוק היועמ"שים".

גורמים בממשלה שלא אהבו את החלטתה של מיארה הוסיפו כי "אם מיארה לא מסוגלת לתת לממשלה ייצוג בשום נושא, לא בנושא תיקון עילת הסבירות, לא בנושא הדואר ולא בנושאים אחרים, לא הגיע הזמן שיהיה לממשלה יועץ משפטי שמסוגל לייצג אותה ולסייע לה?".

תגיות:יריב לויןגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה