חדשות בארץ

מתקפת הסייבר על מעייני הישועה: ההאקרים טוענים כי בידם מידע רפואי של ראש הממשלה ואדמו"רים

ההאקרים דורשים תשלום כופר של עשרה מיליוני שקלים תמורת אי פרסום המידע. מעייני הישועה: "אין כל משא ומתן עם התוקפים". שר הבריאות פרסם מיוזמתו מידע רפואי אישי

מעייני הישועה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)מעייני הישועה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

קבוצת ההאקרים, העומדת מאחורי מתקפת הסייבר על המרכז הרפואי מעייני הישועה, דרשה תשלום כופר בתמורה לאי פרסום המידע הרפואי אותו השיגה באמצעות המתקפה. כך דווח היום (רביעי) ב"ישראל היום".

ההאקרים דורשים להעביר לידם עד מחר תשלום של עשרה מיליון שקלים, אחרת יפרסמו את המידע שבידם, הכולל לדבריהם את התיקים הרפואיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי כנסת, אדמו"רים ודמויות מוכרות נוספות.

מבית החולים מעייני הישועה נמסר בתגובה: "במהלך השבוע האחרון פועלים מומחי הסייבר של משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי ובית החולים, לניהול חקירת אירוע תקיפת הסייבר, כולל הבנת הדלף ומשמעויותיו. לא מתקיים כל משא ומתן עם התוקפים. לכשיהיו בידנו פרטים נוספים, נעדכן".

מערך הסייבר הלאומי, יחד עם גורמי ביטחון נוספים, בודק את האפשרות שהמתקפה בוצעה על ידי גורמי טרור, ולא על ידי קבוצת ההאקרים הרוסית Ranger Locker, עליה דווח בהתחלה.

המתקפה על מחשבי המרכז הרפואי התרחשה בתחילת השבוע שעבר. היא גרמה על פי החשד לדליפת מידע אישי של מטופלים, למרות שתחילה סברו במרכז הרפואי שהפגיעה הייתה רק במערכת המחשוב המנהלתית.

שר הבריאות והפנים, משה ארבל, פרסם אחר הצהריים מיוזמתו מידע רפואי אישי, על הליך רפואי אותו עבר במעייני הישועה. ארבל אמר כי "לא נכנענו בעבר למתקפות הכופר שהתגלו בתורים לדרכונים ולא ניכנע למתקפות במערכת הבריאות. אני מוצא לנכון לפרסם לציבור הרחב מיוזמתי את תוצאות בדיקת ה-CT שביצעתי בבית החולים, לאחר כריתה חלקית של כלייתי הימנית, בעקבות גידול סרטני".

תגיות:מעייני הישועהמתקפת סייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה