חדשות בארץ

המפכ"ל עקץ: "כל עוד אני מפקד על המשטרה - יכריע הדין". בן גביר: "העם הלך לקלפי וצריך לפעול לפי המדיניות"

רנ"צ יעקב שבתאי נאם בטקס חילופי מפקד מג"ב, ורמז שאינו מרוצה מהקמת משמר לאומי שלא יהיה כפוף למשטרה. בן גביר לא נשאר חייב: "פוליטיקאים נבחרים והמדיניות שהם מכתיבים צריכה להוביל את כולנו"

ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

עימות נוסף בין מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, לשר הממונה עליו, איתמר בן גביר. בטקס חילופי מפקד מג"ב שנערך היום (רביעי), שלח שבתאי מסר לשר לביטחון לאומי ולקואליציה כולה.

"אני אומר את זה באופן שלא משתמע לשתי פנים: למשטרה יש רק מצפן אחד - החוק והדין תמיד", אמר המפכ"ל והוסיף "כל עוד אני מפקד עליה יכריע הדין והיא תפעל רק על פיו. נלחמתי ואלחם בכל הכוח בשביל להבטיח שכל כוח שיטור יהיה כפוף למג"ב ולמשטרת ישראל". מקורביו של המפכ"ל ציינו כי דבריו נאמרו גם על רקע החשש מפני משבר חוקתי בין הממשלה לבג"ץ.

בנוגע להקמת המשמר הלאומי, אותו יזם השר, פנה המפכ"ל לבן גביר ואמר לו: "אחרי שלמדת היטב את היכולת והעוצמה של החיל הזה, מג"ב, אני בטוח שאתה מבין שמקומו של המשמר הלאומי תחת מג"ב".

בן גביר הקשיב לדברים, וכשעלה לנאום הגיב: "המפכ"ל צודק. המשטרה היא א-פוליטית וחייבת לפעול על פי החוק ועקרונות הדמוקרטיה, שמלמדים שמי שנבחר הוא זה שצריך להכתיב מדיניות וכולם צריכים לפעול בהתאם לכללים שלה. ככה זה בדמוקרטיה, אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים, והמדיניות שהם מכתיבים צריכה להוביל את כולנו".

השר התייחס גם להקמת המשמר הלאומי וציין כי "המוקד של המשרד לביטחון לאומי בעת הזו, הוא הקמתו של המשמר הלאומי. הוועדה להקמת המשמר הלאומי, ברשות המנכ"ל שלנו, תגיש לי בעזרת השם את המלצותיה ובקרוב נוכל להקים במלאכת השינוי הנדרשת. הוועדה עושה עבודה רצינית ומקצועית ולמרות שהשעה דוחקת, אני מבקש שהיא תשלים את מלאכתה לאחר שבדקה את כל היריעה".

תגיות:איתמר בן גבירקובי שבתאיהמשמר הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה