חדשות בארץ

הסוף למשבר? נשיא פרגוואי: "אשיב את השגרירות לירושלים עוד השנה"

בפגישה עם שר החוץ אלי כהן, התחייב הנשיא החדש פניה לממש את הבטחת הבחירות שלו ולהחזיר את שגרירות ארצו לירושלים. גם אורוגוואי תפתח נציגות בבירה

  • כ"ט אב התשפ"ג
חנכת השגרירות בירושלים, ארכיון (צילום: Amos Ben Gershom/GPO)חנכת השגרירות בירושלים, ארכיון (צילום: Amos Ben Gershom/GPO)
אא

(עדכון 19:04)

נשיא פרגוואי, סנטיאגו פניה, נפגש אמש (שלישי) עם שר החוץ אלי כהן והתחייב: "אשיב את שגרירות פרגוואי לירושלים עוד השנה". בתמורה, ישראל תפתח מחדש את השגרירות שלה בבירת פרגוואי, אסונסיון.

פניה נכנס לתפקידו רק אתמול, וזה המהלך הראשון שעשה. כזכור, משבר דיפלומטי התפתח בין המדינות בשנים האחרונות, זאת לאחר ששגרירות פרגוואי הועברה מירושלים להרצליה על ידי הנשיא הקודם. בתגובה, ישראל סגרה את השגרירות הישראלית בפרגוואי.

בשנת 2018, נשיא פרגוואי דאז, הורסיו קארטס, הבטיח להעביר השגרירות בחזרה לירושלים. רגע לפני סיום כהונתו באותה שנה, הוא הגיע לישראל ופתח את השגרירות בגן הטכנולוגי בשכונת מלחה בבירה. חודשים ספורים לאחר מכן, הנשיא אבדו בניטאס הפך את ההחלטה והחזיר את השגרירות להרצליה – מה שגרם למשבר בין המדינות.

הנשיא החדש פניה יגיע לישראל כדי לחנוך את השגרירות מחדש בירושלים. במשרד החוץ מקווים כי המשבר בין שתי המדינות חלף, וכעת יפעלו לשיפור היחסים ביניהן.

בהמשך היום הודיע נשיא אורוגוואי לואיס אלברטו להקייה פאו, בשיחה עם שר החוץ כהן,  שמדינתו תפתח משרד דיפלומטי בירושלים, לקידום שיתופי פעולה בתחום החדשנות.

תגיות:שגרירות פרגוואיפרגוואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה