מעניין

קם בבוקר וגילה: "רבע מיליון שקל הועברו בטעות לחשבון שלי"

מה יקרה אם מחר בבוקר תגלו שמאות אלפי שקלים נכנסו לחשבון שלכם בטעות? הסיפור הזה יכול ללמד לקח את מי שחשב שהוא יכול לשמור את הכסף לעצמו

  • כ"ח אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמעט כל אדם שאינו עשיר חולם לקום מחר בבוקר ולגלות שהמינוס נמחק, שהחשבון תפח או שהוא קיבל ירושה ממקום לא צפוי. בחור מהעיר סידני, אוסטרליה, נדהם לגלות שזה בדיוק מה שקרה לו – בוקר אחד הוא מצא בחשבון 110 אלף דולר אוסטרלי - כ-255 אלף שקל.

"בהתחלה הייתי מודאג משום שחשבתי שפרצו לי לחשבון הבנק. זה היה די מפתה לעשות משהו עם זה, לא אשקר. אבל חיפוש מהיר בגוגל גילה לי שמדובר בפשע וזה הרתיע אותי", סיפר לאתר Yahoo. "החזרתי את עצמי למציאות. זה טוב מדי מכדי להיות אמיתי ואני לא אשמור על הכסף הזה. החזרתי את עצמי למציאות והבנתי שזה טוב מדי כדי להיות אמיתי ולא שמרתי את הכסף".

לאחר בירור מעמיק מתברר כי הכסף הועבר לחשבון הוויזה פלטינום שלו, כתוצאה מחיוב החזר כספי שגוי. אחרי התכתבות עם ראש שירותי המשכנתאות הובטח לו כי "בעיית התשלום תיפתר במסגרת הכללים של תוכנית כרטיסי האשראי". בסופו של דבר, הוא חויב בעמלה של 9.52 דולר אוסטרלי (כ-23 שקל) על ההעברה השגויה, אך הוא טוען שקיבל תשלום של 100 דולר אוסטרלי (243 שקלים), שלדעתו היו מחוות רצון טוב מהצד הטועה.

"זו הייתה הרגשה מבורכת ומרהיבה שיש פתאום סכום כזה בחשבון הבנק שלך, אבל בסך הכל זה היה די מעצבן. לא הייתי ממליץ", סיכם אותו אדם. "אני מופתע עד כמה קל להעביר 100 אלף דולר. טוב לדעת שזה גם 'קל' להפוך את העסקה".

תגיות:חשבון בנקמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה