חדשות בארץ

האסון בדיר אל אסד: בבית החולים מת הבוקר לוחם האש שנאבק על חייו

הרופאים נאבקו על חייו של דקל מרציאנו בן ה-33 שחולץ מהבור במצב אנוש. באסון מצא את מותו גם חברו לצוות, לוחם האש עדנאן אסעד וכן פלסטיני מחברון, אותו ניסו שני הכבאים לחלץ

הבור בדיר אל אסד (צילום: David Cohen/Flash90)הבור בדיר אל אסד (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

במרכז הרפואי לגליל נקבע הבוקר (שלישי) מותו של לוחם האש דקל מרציאנו, בן 33 ממעלות-תרשיחא. הרופאים נלחמו במשך כיומיים על חייו של מרציאנו, שנפגע אנושות בעת שניסה לחלץ אזרח ולוחם אש נוסף מתוך בור רעיל בדיר אל אסד.

מותם של לוחם האש עדנאן אסעד, בן 40 מבית ג'אן ושל האזרח, סאמד אלעראמין (22) מחברון, נקבע בבית החולים כשעה לאחר שחולצו מהבור.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר הבוקר כי "לוחם האש הובא למרכז הרפואי ביום ראשון, יחד עם שני פצועים נוספים שחולצו מתוך בור בדיר אל אסד, ואשר מותם נקבע בחדר ההלם. הוא הובא תוך כדי פעולות החייאה ובמצב אנוש, עם סכנה מיידית לחייו. בחדר ההלם הוחזר לו הדופק והפצוע הועבר לאשפוז, כשהוא מונשם, במחלקה לטיפול נמרץ כללי".

מנהל המחלקה, ד"ר אוריאל טרטמברג: "לוחם האש סבל מפגיעה רב-מערכתית, שכללה פגיעה נשימתית, פגיעה בכלי דם ובכליות, וחשד לנזק מוחי. בעקבות מצבו הכלייתי הוא חובר במהלך הלילה האחרון למכונת דיאליזה, אלא שלמרבה הצער, הדבר לא עזר ולחץ הדם שלו החל לרדת בהדרגה. לפנות בוקר, בשעותיו האחרונות, נקראה משפחתו למיטתו והוסבר מצבו. מותו נקבע בסביבות השעה 07:00. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

נזכיר כי אתמול האריך בית משפט השלום בעכו, בארבעה ימים, את מעצרו של תושב דיר אל אסד, בחשד כי גרם ברשלנות למותם של לוחמי אש ושל השוהה הבלתי חוקי שהעסיק בביתו. כן מיוחסת לו עבירה של העסקת שוהה בלתי חוקי.

מחקירת המשטרה עולה כי הצעיר הפלסטיני נפל אל בור השופכין, בעומק של כשמונה מטרים, בנסיבות שטרם הובררו. הבור הכיל חומרים רעילים.

מעסיקו, בעל הבית, התקשר לכיבוי אש ולמקום הגיעו שני לוחמי האש, אסעד ומרציאנו.

אסעד ירד אל הבור במטרה לנסות ולחץ את הצעיר הפלסטיני, אולם בשלב מסויים לא הגיב לקריאות של חברו. מרציאנו הבין כי ככל הנראה אסעד במצוקה ויתכן וחסר הכרה, וירד אל תוך הבור כדי לחלץ.

בעל הבית הזעיק כוחות כיבוי אש נוספים, שלאחר מאמץ רב חילצו את השלושה כשהם ללא הכרה ובמצב אנוש. הם פונו על ידי צוותי מד"א למרכז הרפואי לגליל ושם נקבע מותם של אסעד, לוחם בחטיבת גולני לשעבר, שהותיר אחריו רעיה ושלושה ילדים, ושל הצעיר הפלסטיני.

חקירת המשטרה מתמקדת בין היתר באפשרות שהבור לא היה מכוסה כנדרש, שהושלכו לתוכו פסולת של בעלי חיים ופסולת אורגנית, וגם חומרים רעילים אחרים. על פי גורם משטרתי ישנן סתירות רבות בעדויות שמסר העצור לחוקריו.

תגיות:לוחמי אשדיר אל-אסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה