חם ברשת

"לעבוד למען הסרבנות וההשתמטות ואז לומר: תראו איך ביבי פוגע בצה"ל"

זעם בימין על ההתנהלות בפרשת המילואימניקים. העיתונאי שמעון ריקלין: "כולנו מכירים את הצביעות של השמאל. בדיבור על דמוקרטיה. בליברליות. ברצון לשלום - ועוד סיסמאות ריקות"

  • כ"ח אב התשפ"ג
אילוסטרציה. (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)אילוסטרציה. (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא
"כולנו מכירים את הצביעות של השמאל. בדיבור על דמוקרטיה. בליברליות. ברצון לשלום. ועוד סיסמאות ריקות. אבל לעבוד בכל הכח למען הסרבנות והשתמטות משירות צבאי ואז לומר: תראו איך ביבי פוגע בצה"ל - זה באמת שיא חדש", כך כותב בזעם העיתונאי שמעון ריקלין, שמבקר את האופן שבו התקשורת מתייחסת לאירוע המילואמניקים.

איש התקשורת הימני טוען כי השמאל מונע מחיילי המילואים להתגייס ותולה זאת בראש הממשלה בנימין נתניהו, שפועל כדי למנוע מקרים כאלה. כזכור, גורמים ביטחוניים בכירים, בהם מפקד חיל האוויר, הזהירו השבוע מפני פגיעה בכשירותו הצבא ובמוכנותו למלחמה. האזהרות מבהירות, כי הפגיעה בכשירות בשל אי התייצבות של חיילי מילואים בעקבות המשך חקיקת הרפורמה המשפטית אינה רק איום.

ריקלין ממשיך וכותב: "המחאה המקרטעת מוציאה את משרדי הפרסום התקשורת והיח"צ למאמץ אחרון: מרד צבאי נגד הדמוקרטיה. אבל למרות המאמצים הכנים, הבלוף נחשף. עם ישראל בריא ברצונו לחיות וברצונו לחזק את הצבא ולכן מגיע למילואים והולך לשרת כפי שלא עשה הרבה שנים. פייר, אהבתי יותר את הבלוף של הקריסה הכלכלית. הייתה לו לפחות ארומה גלובלית".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא, בריאיון לרדיו 103FM, למחאת המילואימניקים על רקע התנגדותם לממשלת הימין ולרפורמה המשפטית. הוא טען כי אמנם הוא מתנגד לסרבנות אך מנגד אמר כי הוא "מבין אותם". לדבריו, "אמרתי להם שישקלו את זה, זו החלטה מצפונית וערכית שלהם – אני מתנגד לה, אבל אני מבין אותם לגמרי". הוא אמר את הדברים על רקע דבריו של מפקד חיל האוויר בסוף השבוע.

תגיות:יאיר לפידשמעון ריקליןמחאת המילואימניקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה