חדשות בארץ

שב"כ סיכל חוליית טרור המשתייכת לחמאס: תכננה לחטוף חייל

תשעת המחבלים שנעצרו עסקו גם בהכנת מטעני חומר נפץ ובתכנון פיגועי ירי. באחד הבתים בכפר בידו, בו הם מתגוררים, נחשפה מעבדת חבלה ונתפסו אמצעי לחימה

הנשק שנתפס (צילום: תקשורת שב"כ)הנשק שנתפס (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

הותר היום (שני) לפרסום כי השב"כ, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, עצר בחודש האחרון תשעה פלסטינים, החשודים במעורבות בהקמת תשתית טרור מטעם חמאס. מחקירת חברי החולייה בשב"כ עלה, כי הם עסקו בתכנון "פיגוע חטיפת חייל".

חברי החוליה הכינו בנוסף חומרי נפץ ומטענים, שרטטו את נתיבי הבריחה וערכו סיורי איסוף מודיעין, לטובת למידת שגרת הפעילות של החיילים באזור בנימין. כמו כן הכינו מקום להסתרת החטוף. מעצר חברי החולייה מבעוד מועד סיכל את החטיפה.

המחבלים, תושבי הכפר בידו ביו"ש, לא הסתפקו בהכמת הקרקע לניסיון לחטוף חייל. הם תכננו לבצע פיגועי ירי והשלכת מטענים על כוחות צה"ל בגזרת בנימין. לצורך מימוש כוונותיהם הם עסקו בלימוד עצמי של ייצור חומרי נפץ, ואף הקימו מעבדה מאולתרת להכנת חומרי נפץ בתוך בית מגורים.

במעבדת החבלה, שנחשפה במהלך פעילות כוחות הביטחון, אותרו חומרי גלם לייצור חומרי נפץ ומטענים, זיקוקים, צינורות ששימשו לבניית מטענים ועוד. בנוסף, נתפסו כלי נשק מסוג "קרלו".

גורמי הביטחון ציינו כי "חברי התשתית פעלו באופן ממודר, תוך שמירה על חשאיות מרבית על מנת להימנע מחשיפת פעילותם".

נציין כי לפני כשנתיים סוכלה תשתית חמאס באותו כפר פלסטיני. גם חוליה זו תכננה פיגועי ירי ומטעני חומר נפץ. חלק מחבריה הם קרובי משפחתם של המחבלים שנעצרו עכשיו.

מהשב"כ נמסר כי "ארגון חמאס ביו"ש ממשיך לנסות לערער את היציבות בשטח, בתמיכה ובהכוונה של מפקדות החמאס בחו"ל ובעזה. זאת, תוך התעלמות בוטה מהמחיר הכבד אותו משלמים תושבי יו"ש, ומהפגיעה במרקם החיים שלהם כתוצאה מפעילותם של אלה".

(קרדיט: דוברות המשטרה)
תגיות:שב"כטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה