למה אני לא מצליח להקים בית?

אני בחור בן 31 שחפץ להתחתן . כבר פעמיים השתדלתי ונכשלתי לדאבוני הרב ממש ברגע האחרון. למה זה קורה לי?

אא

שאלה: אני בחור בן 31 שחפץ להתחתן . כבר פעמיים השתדלתי ונכשלתי לדאבוני הרב ממש ברגע האחרון. למה זה קורה לי?

תשובה: כדי לדעת ולזהות מה המניעות שמונעות בעדך לעשות את הצעד הנכון בזמן הנכון, נשאלות השאלות הבאות: האם זה הרגל עבורך להסס? האם זה הרגל שלך להחליט שלא להחליט? כדאי לברר מהם ההרגלים שלך בכל מיני מצבים דומים. האם אתה מוקף במערכת ערכים חיצונית שמטעה את מערכת הערכים הפנימיים שלך? מובן שברצונך להקים בית יהודי ולמצות בכך את כל המצוות, כפי שהתלמוד מלמדנו כי אדם צריך להיות נשוי כדי שיוכל להגשים ולמצות ארבעה יסודות חיוניים בחייו, שהם: בית אמיתי, השפעה מוסרית שמגינה ומעניקה השראה, אושר עילאי וחוכמה. רק ע"י נישואין ניתן לקבל את כל המתנות הייחודיות הנ"ל ולהתנסות בתחושה הרוחנית שאינה מצויה באף מקום אחר.

בזוגיות טובה בונים בני הזוג הערכה וכבוד הדדיים, ומחלקים את יכולותיהם בהתאם לכישרון, היכולת והנטייה הטבעית. כמובן שתחושות אלה רק מגבירות את האהבה ומשרות את השכינה במעונם.

תכופות אנו פוחדים להתקשר בגלל השפעות סביבתיות שליליות או התנסויות משפחתיות שהסתיימו בגירושין. עלייך לזכור שזיווגך נרשם עבורך בשמיים עוד לפני לידתך, והמיועדת עדיין מחכה לך אי שם...

אמנם האושר הוא לקבל באמונה שלימה את מה שבורא העולם מעניק לך בצורה מותאמת ומושלמת עבורך. זה מתבטא בנתינה מושלמת באישיותך ולכל צרכייך. הכרה  זו היא חלק בלתי נפרד מהכרת הטוב, על כן עלייך להאמין שהיא מותאמת ומושלמת בדיוק. ע"י כך  תוכל לפעול בדרך נכונה ולקיים מערכת יחסים יציבה ואוהבת, תוך שימוש מלא בכל האנרגיות החיוביות והעוצמה שיעמדו לרשותך לבנות בית נאמן בישראל. נישואין בלבד הם אלו שהופכים את היחסים לאלוקים. להתחתן פירושו שמשהו גדול משניכם מביא אתכם ביחד תחת קורת גג אחת.

תגיות:שידוךהיכרויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה