חדשות בארץ

ראשי מערכת הביטחון: "הפרסום אודות מהלך פומבי מתואם של ראשי ארגוני הביטחון נגד הממשלה - אינו נכון"

הרמטכ"ל וראשי השב"כ והמוסד הכחישו פרסומים בתקשורת לפיהם ימסרו מידע בטחוני לציבור. זאת, על רקע אי כינוס הקבינט הביטחוני על ידי ראש הממשלה והחשש לפגיעה בכושר המבצעי בארגונים

רא"ל הרצי הלוי (צילום: David Cohen/Flash90)רא"ל הרצי הלוי (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 17:07)

ארגוני הביטחון לא מתכוונים לצאת ולמסור מידע בטחוני פומבי לציבור, ולא תואם מהלך למסירת מידע שכזה. כך הודיעו היום (ראשון) הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דוד ברנע וראש השב"כ רונן בר.

השלושה פרסמו הודעה כמעט זהה, והכחישו בכך פרסומים מהבוקר, לפיהם מאחר והקבינט הביטחוני לא מכונס על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים לא מעודכנים בנתוני האמת על כשירות הארגונים. נציין כי נתניהו נפגש אחר הצהריים עם הרמטכ"ל לשיחה בענייני ביטחון.

בחדשות 12, שדיווחו על תיאום לכאורה של שלושת ראשי מערכות הביטחון, טענו כי מדובר במאמץ של בכירי מערכת הביטחון לבלום את הפגיעה שהולכת ומחריפה בכשירות המבצעית. הכוונה, בין היתר, לתופעת הסרבנות בקרב אנשי מילואים, שפוגעת בעיקר בצה"ל, אך משליכה על המוסד והשב"כ. בדיונים ביטחוניים שנערכו באחרונה עלה כי הפגיעה בכשירות הפכה לשיקול מרכזי באישור תוכניות מבצעיות.

מדובר צה"ל נמסר כי "הפרסום על תיאום מהלך ציבורי פומבי בין ראשי ארגוני הביטחון משולל כל יסוד. הרמטכ"ל פועל למימוש אחריותו וסמכותו מול הדרג המדיני".

השב"כ ציין כי "הפרסום אינו נכון. ראש השב"כ מציג עמדותיו והמלצותיו בדיונים ביטחוניים סגורים ובפני דרג מדיני בלבד". במוסד הוסיפו כי "הידיעה אינה נכונה ולא משקפת את עמדת ראש המוסד, אותה הוא מבטא בפורומים הביטחוניים ומול הדרג המדיני ולא בתקשורת".

כאמור, נתניהו נפגש אחר הצהריים עם הרמטכ"ל. מלשכתו נמסר כי "ראש  הממשלה נועד היום, עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, בכירים במטה הכללי וראש המל״ל, לדיון בנושא מוכנות צה״ל למשימותיו. שר הביטחון, הרמטכ״ל ואלופי צה״ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה״ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה״ל בשגרה ובחירום לכל אתגר".

"ראש הממשלה הביע את הערכתו למאמצי צה״ל לשמור על כשירות, מוכנות ולכידות, ואת הערכתו למשרתים בסדיר ובמילואים. ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי. כל משתתפי הדיון הסכימו  כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה"ל".

תגיות:הרמטכ"להמוסדהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה