חדשות בעולם

מעל 1,000 נעדרים: מניין הנספים בשריפת הענק בהוואי עלה ל-89

על פי ההערכות, מניין הקורבנות בשריפה עוד צפוי לעלות בעקבות האסון שמוגדר ככבד ביותר בארצות הברית ב-100 האחרונות. עלות הנזקים עד כה: 5.5 מילארד דולר

  • כ"ו אב התשפ"ג
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מדינת הוואי הודיעה הלילה (ראשון), כי מניין ההרוגים בשריפות באי מאווי הוא 89 בני אדם. מושל הוואי ג'וש גרין מסר כי מדובר באסון הקטלני ביותר בארצות הברית ב-100 השנים האחרונות.

בשבוע שעבר פרצו שריפות ענק ביערות במחוז מאווי. עשרות אלפי תושבים פונו, ואלפי בתים נשרפו כליל. תושבים באזור דיווחו כי אין להם לאן לשוב אחרי השריפה. לפי הערכה ראשונית, עלות הנזקים עומדת על 5.5 מיליארד דולר. אלפי מטיילים בהוואי קיבלו בסוף השבוע התרעה חמורה להתפנות וגורמים רשמיים במחוז דרשו מזרים לעזוב את האי "במהירות האפשרית".

השריפות במאווי, האי השני בגודלו בהוואי, החלו ביום שלישי. אתמול מסרו במדינה כי 80 בני אדם נספו בשריפות, אולם מאז המספר רק הולך ועולה. כ-1,000 בני אדם עדיין נעדרים. רק שלשום התאפשרו סריקות במאות מבנים חרוכים שנותרו באזור.

לי מון, תושב האזור, סיפר: "כולם נתקפו פאניקה. בעודנו אורזים, האש הגיעה לבניין והכל התמלא בשחור". דאסטין קלייאופו, גם הוא תושב האזור, אמר: "הבנתי שקורה משהו רק כאשר העשן כבר פרץ דרך החלונות. עד שנכנסנו לרכב, החצר של השכן הייתה מלאה אש ואנשים זרים ניסו לכבות אותה עם הזרנוקים".

תגיות:ארה"באסוןהוואישריפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה