חדשות בארץ

"התירו את דמי": היועצת הפוליטית שהותקפה בתל אביב מגיבה

חנה קורן, היועצת הפוליטית של ח"כ צבי סוכות, הגיבה על התקרית בתל אביב בה נדרסה על ידי מפגין והותקפה מילולית על ידי פעילי שמאל: "הרגשתי תחת איום"

  • כ"ה אב התשפ"ג
הפגנת שמאל בתל אביב, ארכיון (צילום: Omer Fichman/Flash90)הפגנת שמאל בתל אביב, ארכיון (צילום: Omer Fichman/Flash90)
אא

חנה קורן, היועצת הפוליטית של ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית, הותקפה ביום חמישי על ידי מפגיני שמאל בתל אביב. אחד המפגינים דרס אותה באופניו, ואחרים קראו לעברה קריאות גנאי בוטות.

בפוסט שפרסמה בפייסבוק סיפרה קורן על השתלשלות האירועים: "לאחר העברת חוק צמצום עילת הסבירות ראינו את המשבר שנוצר בעם, הקושי וההיפרדות, וצבי החליט להקים את 'מטה חיבורים' שכל מטרתו הוא להפיל חומות, לשבור מחיצות ולקרב את הלבבות. השתתפתי איתו בהובלת מערך של כ-20 מוקדים ברחבי הארץ שפועלים בימי חמישי בערב למשך שלושה שבועות, שבהם אנשים פשוט באים להקשיב, לדבר ולהתחבר. זה המוטו".

"לקחתי על עצמי להוביל בנוסף את המעגל בתל אביב. המפגש הראשון בשבוע שעבר היה מדהים. מלא בדיבור, בשיח. לא הגענו למסקנות קונקרטיות – אבל לחלוטין אני הצלחתי לראות שלו אין קרניים, והוא הצליח לראות שלי אין קרניים. רגשות מעורבים של תסכול ותקווה".

"השבוע המשכנו בפעילות, כמו בכל הארץ, והגענו לרחבת הבימה לבצע את המעגל המוצלח שוב. כבר בדרך לשם קיבלנו הודעות מאנשים שמתארגנת נגדנו הפגנה, אבל שום דבר לא הכין אותנו לקבלת פנים שהכינו לנו. רק הנחנו את השולחן ועשרות מפגינים התקבצו סביבנו עם משרוקיות, מגפונים וזמבורות שמזמן היו צריכות לצאת מהחוק".

"נצמדו אלינו, מאוד קרוב, ישר לתוך האוזן. ואז הגיע מבול הקללות, מ'יודונאצית' ועד 'פאשיסטית' ועוד המון שאני לא רוצה לפרט מפאת כבודכם. התקרבו אלי בצורה מאיימת, לקחו את הכיסאות שלנו וזרקו אותם על הרצפה, קיפלו לנו את השולחן באלימות, לקחו את כל הדברים שהיו עליו והטיחו על הרצפה. ממש ככה. ירקו על צבי סודה, דחפו אותו וביזו אותו".

קורן המשיכה ותיארה את התקיפה נגדה: "היה מפגין שנסע לי על הרגליים, עצרתי אותו ואמרתי 'למה אתה דורס אותי?', והוא בתגובה ענה 'זוזי מפה, אני אמשיך לדרוס אותך' ולאחר מכן דרס אותי שוב ודחף אותי. כן, הגשתי תלונה למשטרה. כל זה קרה בעוד שהמון האנשים רדף אחרי צבי שהלך לרגע הצידה".

"לאחר מקרה הדריסה ניסיתי ללכת הצידה לרגע, כי הייתי נסערת ופשוט התקבצו סביבי נשים בצעקות 'יודונאצית'. הדבר היחידי שאמרתי להן הוא 'אני יהודייה'. לא ניבלתי את הפה כמוהן ולא ירדתי לרמת שיח רדודה ודוחה".

"הרגשתי תחת איום, התירו את דמי. ברגע שקוראים לי בשם כזה אז מותר הכל. הרי מה עושים לנאצים? הורגים. אז מותר לדחוף אותי, לנסוע עליי, לקלל אותי, לשים לי זמבורות באוזניים – ובעיקר לנסות להשתיק את הקול שדורש דיבור. שדורש שיח אחים ואחיות".

היועצת הפוליטית ציינה כי "בתוך כל הסיוט הזה היו אנשים טובים. אישה מתוקה ששמרה עליי כל הזמן, הייתה לידי ודאגה לי, ואני מודה לה על זה. עוד אנשים שהביעו אכזבה וכעס על ההמון האלים, ועוד אנשים שרצו לדבר איתי באמת, על הפחדים שלהם והחששות שלהם".

"אני לא אפסיק, אנחנו לא נפסיק. לא נפסיק לבטא את קול השיח, החיבור, השלום. את הקול שקורא לנו גם מהרחובות – מימין ומשמאל –  לדבר", סיכמה קורן.

תגיות:הפגנותהסתהאלימותתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה