חדשות בארץ

התקרית בכפר בורקה: בימ"ש העליון דחה את בקשת המשטרה לעצור בשנית את ירד. הפלסטינים שוחררו

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי על ההחלטה לשחרר את אלישע ירד בתנאים מגבילים אך נדחתה. בית הדין הצבאי שיחרר את הפלסטינים החשודים בתקיפתו של יחיאל אינדור. "אין חשד סביר למיוחס להם"

אלישע ירד לאחר השחרור (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אלישע ירד לאחר השחרור (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עדכון 18:36)

פרק נוסף נרשם היום (חמישי) בפרשת מעצרו ושחרורו של אלישע ירד, החשוד בשיבוש ראיות בתקרית הירי בכפר בורקה. הפרקליטות נענתה לבקשת המשטרה, והגישה לבית המשפט העליון בקשת ערעור נוספת כנגד ההחלטה של בית המשפט המחוזי על שחרור ירד. בית המשפט הודיע כי הבקשה נדחלית ולא ייערך דיון בנושא. לפיכך ירד ישאר במעצר בית למשך שבוע.

באשר לפלסטינים שנעצרו, בית הדין הצבאי במחנה עופר הורה לשחררם ממעצר. המשטרה ייחסה לחשודים עבירה של גרימת חבלה מחמירה בנסיבות מחמירות. הם נעצרו בתחילת השבוע בחשד שהיו מעורבים בתקיפתו של יחיאל אינדור. בית הדין הצבאי פסק כי "אין חשד סביר למיוחס להם, ואין די ראיות להקים חשד סביר. את מרבית פעולות החקירה ניתן לבצע כשהחשודים לא מעצר".

בעת מעצרם ייחסה להם המשטרה השלכת הסלע שפצע את אינדור, שירה על פי החשד בקוסאי מעטאן בן ה-19, וכן פגעו ביהודים נוספים.

ירד, ששוחרר אתמול למעצר בית בבית קרובי משפחה, לאחר שבית המשפט המחוזי סירב לקבל את בקשת המשטרה לעיכוב ביצוע, עשוי היה לשוב למעצר. בבקשת הערעור שהגישה היום הפרקליטות נטען כי "נפלו פגמים בהליך שמשליכים על ההחלטה לשחרר את ירד ממעצר. שחרורו עלול לפגוע פגיעה ממשית במיצוי החקירה ולסכן את שלום הציבור. לבקשה יש השלכות רוחב על יכולת המדינה לשמור על ביטחון הציבור והגעה לחקר האמת".

נזכיר כי לצד ההחלטה לשחרר את ירד, בית המשפט פסק אתמול כי אינדור, אשר נפצע באורח קשה בעימותים ומאושפז באורח קשה בבית החולים שערי צדק, יישאר בתנאי מעצר באשפוז עד מחר ואז ייערך דיון נוסף בעניינו.

תגיות:חקירה משטרתיתאלישע ירד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה