ונשמרתם

ונשמרתם: שלושה ילדים נעקצו על ידי עקרבים בגליל

עקב החום הכבד בישראל, נרשמה עלייה במקרים של עקיצות עקרב. ד"ר איתמר מונצ'ק, מנהל היחידה למיון ילדים במרכז הרפואי לגליל, מסביר מה לעשות במקרה של עקיצה – ומה לא לעשות

  • כ"ג אב התשפ"ג
(קרדיט: shutterstock)(קרדיט: shutterstock)
אא

מזג האוויר החם השורר בימים אלו בישראל מביא לעלייה במקרים של עקיצות עקרב. בימים האחרונים הובאו למרכז הרפואי לגליל שלושה ילדים תושבי הגליל המערבי, שנעקצו על ידי עקרבים שחורים. מדובר בעקרבים שנפוצים מאוד בישראל, ועקיצתם לרוב אינה קטלנית או קשה במיוחד.

הלילה (בין רביעי לחמישי) הובא למרכז הרפואי ילד בן 11 מהמושב חוסן, שנעקץ ברגלו לאחר ששהה מחוץ לביתו. בתחילת השבוע הובא באופן עצמאי ילד בן 8 מג'דיידה-מכר, שנעקץ בכפות הידיים על ידי שני עקרבים שחורים. הוריו סיפרו, כי שיחק בגינת הבית ולפתע חש כאבים. במקרה נוסף הובאה ילדה בת 11 מקיבוץ אילון, שנעקצה ברגלה בעת שהייתה בביתה.

שלושת הילדים התקבלו לטיפול במיון ילדים. הם הושארו להשגחה במשך מספר שעות ולאחר מכן שוחררו לבתיהם.

מנהל היחידה למיון ילדים במרכז הרפואי לגליל, ד"ר איתמר מונצ'ק, הסביר: "עם התחממות מזג האוויר אנו רואים יותר ויותר ילדים שנזקקים לטיפול לאחר מפגש עם בעלי חיים מסוכנים, בעיקר הכשת נחש או עקיצת עקרב. לאחר ההכשה או העקיצה, חשוב להרגיע את האדם שנפגע, לקרר את מקום העקיצה או ההכשה, ולא לעשות שום פעולה נמהרת כדי 'להוציא' את הארס, אלא להגיע במהירות למרכז רפואי קרוב כדי לקבל טיפול מתאים".

ד"ר מונצ'ק ציין, כי עקרבים מוצאים מחסה במחילות ומתחת לאבנים ולקליפות של עצים: "מומלץ לצאת לטיול עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות, ולא להכניס את הידיים לסדקים בסלע או להפוך אבנים. אם ראיתם עקרב – שמרו על מרחק בטוח ממנו ואל תנסו להיות גיבורים, לשחק איתו או לנסות ללכוד או להרים אותו".

תגיות:עקיצהעקרב שחור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה