חדשות בארץ

היועמ"שית: "דרושה הסמכה בחקיקה כדי לאשר את הרחצה בהפרדה במעיינות"

גלי בהרב מיארה מסרה את חוות דעתה לשרה עידית סילמן: "אין סמכות לרשות הטבע והגנים לפגוע בשוויון ולקיים הפרדה מגדרית גם אם זה מעבר לשעות הפעילות". ח"כ משה גפני הודיע שיקדם חקיקה בנושא

עינות צוקים (צילום: יוסי זמיר/פלאש 90)עינות צוקים (צילום: יוסי זמיר/פלאש 90)
אא

(עדכון: 19:31)

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (חמישי) לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, כי לא ניתן לקיים את פיילוט הרחצה בהפרדה במעיינות. בחוות דעת שפרסמה, נימקה מיארה את החלטתה בכך שנדרשת הסמכה בחקיקה.

לדברי היועמ"שית, "במצב החוקי כיום, רשות הטבע והגנים הלאומיים אינה מוסמכת להגביל כניסה לאתריה על בסיס מגדרי".

כזכור, סילמן הודיעה כי הפיילוט ייצא לדרך עם הקצאת חלונות מעבר לשעות הפעילות הרגילות, "ללא פגיעה בכלל הנופשים". עם זאת, ברשות הטבע והגנים אמרו לפני מספר ימים כי לא יוכלו להתחיל בפיילוט ללא אישור של משרד המשפטים. אי לכך פנתה שלשום סילמן למיארה וביקשה לקדם את הנושא.

ב"ישראל היום" דווח כי גורמים בסביבת סילמן תקפו את היועמ"שית: "החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי הדתי. מבחינת הייעוץ המשפטי לממשלה אין מקום אמיתי להסכמות חברתיות חוצות מגזרים מדודות ומכילות, המיישמות את רצון הציבור על כל גווניו".

סילמן הגיבה לפנות ערב למיארה וכתבה לה: "צר לי שבמקום לפעול לאיחוי השסעים בחברה הישראלית, בוחרים בייעוץ המשפטי בנתיב שכל כולו הגברת המתח והקרע בעם בפתרון של חקיקה בלבד. במקום למצוא פתרון משפטי שמאפשר פיילוט רחצה נפרדת, מידתית מצומצמת ומוגבלת ביותר, הן בזמנים והן בשעות, בצורה שלא פוגעת בציבור הכללי ולא על חשבון שעות הפעילות הרגילות, בוחרים מענה בנתיב חקיקתי תוך התעלמות מהצרכים השוטפים של הציבור. לצערי החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי הדתי".

בעקבות חוות הדעת של מיארה, הודיע ח"כ משה גפני כי יפעל במהירות לקדם את ההפרדה במעיינות בחוק. "החוק שלי להסדרת הנושא מונח על שולחן הכנסת", מסר, "ובהיעדר הפיילוט שתוכנן נצטרך לקדמו, כדי שגם הציבורים המעוניינים ברחצה בהפרדה יוכלו להנות ממשאבי הטבע בישראל".

השדולה למען האישה החרדית והדתית פנתה אחר הצהריים למיארה וביקשה: "אל תיכנעי לשמאל וארגוני הנשים המבקשות לערב אג'נדות פוליטיות כשמדובר בזכויות נשים, ואפשרי את ביצוע הפיילוט לאלתר בכדי שמשפחות רבות ייהנו ממנו עוד בתקופת 'בין הזמנים' הנוכחית".

יו"ר השדולה, חברת הכנסת לימור סון הר מלך, הוסיפה כי "ציבור נשים גדול בישראל אינו מקבל מענה המותאם לאורך חייהן ותפיסות עולמן . האין זו הדרת נשים?".

תגיות:משה גפנירחצה נפרדתגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה