חדשות בארץ

בן גביר ליועמ"שית: הסירי את חסינותו של ח"כ טיבי

לטענת השר לביטחון לאומי, טיבי שיבח את המחבלים בג'נין וקרא למאבק במדינת ישראל ובריבונותה: "לא ניתן לעלות על הדעת בו חבר כנסת בוחר להלהיב את אותם צעירים למאבק בקיומה של ישראל"

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בדרישה להסיר את חסינותו של ח"כ אחמד טיבי. בן גביר ביקש ממנה, בנוסף, להורות על פתיחת חקירה כנגד טיבי, בגין חשד להסתה לטרור והמרדה.

הפנייה של בן גביר נעשתה בעקבות סרטון שפורסם, בו תועד טיבי כשהוא משבח את המחבלים בג'נין וקורא למאבק במדינת ישראל ובריבונותה.

במכתבו למיארה כתב השר: "לא ניתן לעלות על הדעת בו חבר כנסת, נבחר ציבור בישראל, בוחר להלהיב את אותם צעירים למאבק בריבונותה וקיומה של מדינת ישראל".

למכתבו של בן גביר קדם עימות בינו לבין טיבי, שהחל אתמול, כאשר השר לביטחון לאומי סירב לאפשר לטיבי לבקר את העצורים הפלסטינים מתקרית הירי בכפר בורקה שליד רמאללה.

טיבי, שזעם על כך, טען כי בן גביר התיר לחברי כנסת מהקואליציה לבקר את העצור היהודי בפרשה, יחיאל אינדור, שנפצע קשה בתקרית ומאושפז בבית חולים. זאת למרות שהוא מוגדר בחזקת עצור בהשגחה.

בן גביר כתב לטיבי כי "כל פנייה של חברי כנסת ושרים למפכ"ל המשטרה צריכה להיעשות דרך לשכתי, בהתאם לנהלי המשרד לביטחון לאומי. לאחר בחינה מול ממונה החקירה, עמדתו היא כי אין לאפשר את קיום המפגש עם מי מהעצורים".

על כך השיב טיבי: "נוצרו בכנסת שני סוגים של חברי כנסת. יהודים עם חסינות וזכויות וחברי כנסת ערבים ללא".

תגיות:אחמד טיביאיתמר בן גבירגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה