חדשות בארץ

רשמי: חודש יולי היה החם ביותר בהיסטוריה

ברקע גל החום הקיצוני עמו מתמודדים במדינות רבות בעולם, מדענים אירופאיים מצאו כי החודש הקודם היה החם ביותר שתועד אי פעם - עם טמפרטורות הגבוהות ב-1.5 מעלות צלזיוס ממידות החום מזה 20 שנה: "כל שבריר מעלה הוא משמעותי, זה סף שאסור לעבור אותו"

  • כ"ב אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עד אמש זה היה בגדר השערה בלבד, אבל החל מהיום (רביעי) זה הפך לרשמי: מדענים אירופאיים מצאו כי חודש יולי היה החודש החם ביותר שתועד אי פעם. ברשת CNN דיווחו כי על פי נתוני שירות שינויי האקלים של האיחוד האירופי, החודש שעבר היה חם ב-0.7 מעלות צלזיוס מהממוצע ביולי החל משנת 1991. עוד נמצא, כי האוקיינוסים היו חמים בחצי מעלה לעומת אותה תקופה. 

לפי מדעני קופרניקוס, יש לראות בכך נקודת מפנה עבור כדור הארץ. לדבריהם, אם הוא יעבור את הסף, תופעות כמו חום קיצוני, שיטפונות, בצורת, שריפות ומחסור במזון יהיו נפוצות מאוד. עד שנת 2022, העולם התחמם סביב 1.2 מעלות, אולם השינוי השנה מדאיג. 

המדען הראשי רוברט רוהדה טען כי זו הפעם הראשונה בחצי הכדור הצפוני שהרף של 1.2 מעלות נחצה במהלך הקיץ. הוא הסביר כי "בעוד שהחורפים החמים בולטים בצורה יוצאת דופן, לחום הקיצוני בקיץ צפויה להיות השפעה ישירה יותר על חייהם של אנשים. הוספת 1.5 מעלות צלזיוס בחורף גורמת לחורף מתון, אך תופעה דומה במהלך הקיץ יכולה להוביל לקיצוניות חסרת תקדים". 

"הממוצע של השנה עד היום עדיין מתחת ל-1.5 מעלות צלזיוס", המשיך רוהדה. "אנו מוצאים שזה לא סביר ששאר שנת 2023 תהיה חמה מספיק כדי להביא את ממוצע השנה כולה מעל 1.5". 

כידוע, גל חום קיצוני הכה הקיץ בדרום אירופה, סין וארצות הברית. ביוון נאבקו בגל שריפות ועשרות אלפים פונו מרודוס. טמפרטורות חריגות נרשמו גם בהודו ובפיניקס, ארה"ב, שם טמפרטורה של 43 מעלות צלזיוס נמדדה במשך 19 ימים ברצף. גם באיטליה נרשמה מכת חום שהובילה אנשים רבים לאשפוז.

תגיות:מזג אווירחום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה