חדשות יהדות

בזמן שאנחנו נופשים, הפליטים מאוקראינה ממשיכים לנדוד

עשרות ילדי בית היתומים 'משפחה' באודסה עברו לתחנה הבאה שלהם: בית היתומים בעיר האדיטש, זאת בעקבות ההפגזות באודסה

אא

ילדי בית היתומים 'משפחה' של חב"ד באודסה אינם מפסיקים לנדוד. עם פרוץ המלחמה, לפני כשנה וחצי, הם עברו לברלין שבגרמניה, שם שהו עד לפני כחודשיים, אז הם שבו לאודסה, מתוך תחושה שהמצב משתפר ושיהיה ניתן לחזור לשהות בבית היתומים המוכר והאהוב.

אלא שבשבוע האחרון הם נאלצו להתפנות שוב, בעקבות המתקפות הרוסיות על אודסה בימים האחרונים, שגרמו להרס רב. אחת הרקטות התפוצצה בבניין הסמוך לבית היתומים, מה שהוביל להחלטה על מעבר למתחם האירוח בעיר האדיטש שבאוקראינה, סמוך לציונו של 'בעל התניא', לכל הפחות עד לפתיחת שנת הלימודים ב-1 לספטמבר. יחד עם הילדים עברו אל המתחם בהאדיטש עשרות משפחות מהקהילה היהודית באודסה שביקשו גם כן למצוא לעצמן מקום בטוח יותר.

לדברי הרב שניאור דייטש, שליח חב"ד בהאדיטש והאחראי על מתחם הציון הקדוש של 'בעל התניא': "עד למלחמה המקום היה שוקק חיים, אך כיום התיירים הרבים כמעט ואינם מגיעים בגלל המלחמה ואנחנו מתמקדים באירוח סמינרים של קהילות מכל רחבי אוקראינה. כאשר רבה של אודסה ושליח חב"ד הרב אברהם וולף פנה אלינו בבקשה לארח את הילדים היתומים ואת חברי הקהילה בעקבות המצב הלא פשוט בעיר, הסכמנו בשמחה ואנחנו מעמידים לרשותם את חדרי השינה המפוארים, את חדר האוכל, בית הכנסת והמדשאות. רכשנו כמה סירות לטובת הילדים, כדי שיוכלו ליהנות בנהר שזורם בתחתית המתחם ואנחנו מקווים ומתפללים שהשקט יחזור בקרוב לאוקראינה ושמשיח יגיע ונוכל לעלות יחד לארץ הקודש".

תגיות:אוקראינהפליטיםבית היתומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה