חדשות בארץ

רופאים נגד האיומים להשבית את מערכת הבריאות: "אין זכות לפגוע בחולים על רקע פוליטי"

ד"ר יובל מרוז, רופא בכיר בבית החולים הדסה עין כרם, יצא בשם רבים מעמיתיו נגד הודעת ארגון "החלוקים הלבנים", המאיים בהשבתת מערכת הבריאות אם הממשלה לא תציית להחלטות בג"ץ

(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

על רקע איומי רופאים להשבית את מערכת הבריאות, עקב התנגדותם לרפורמה המשפטית, יצא היום (שלישי) ד"ר יובל מרוז, רופא בכיר בבית החולים הדסה עין כרם, נגד הודעת ארגון "החלוקים הלבנים".

בריאיון לרדיו 103FM אמר מרוז: "התפקיד שלנו הוא קודם כל לטפל בחולים. אין לנו שום זכות לפגוע בחולים כדי לקדם מטרות פוליטיות. לא יכולים להיות שדווקא החולים החלשים ביותר, שלא יכולים להרשות לעצמם ללכת למרפאות פרטיות, ישלמו את המחיר בגלל מחלוקות ועמדות פוליטיות של הרופאים. אם תהיה שביתה, אני ורבים אחרים לא נציית לשביתה הפוליטית והלא-מוסרית ונמשיך לעבוד כרגיל".

מרוז הוסיף כי הדעה האישית של כל רופא ורופאה לגבי הרפורמה לא צריכה לעניין אף אחד. "אינני חושב שהדעה שלי בתור רופא עדיפה בעניינים פוליטיים. אני ורבים מחברי מתנגדים להכנסת עמדות פוליטיות למערכת הבריאות, בין מימין ובין משמאל. אין לנו שום זכות להכניס פוליטיקה משום צד ומשום כיוון למערכת הבריאות".

"אנחנו עברנו משיח דמוקרטי שבו אתה משפיע בזכות היכולת שלך לשכנע את הצד השני, לשיח של פרוטקשן, בו אתה משפיע בזכות היכולת שלך לגרום נזק. לצערי אנחנו נמצאים בתחרות פסיכית לגמרי שנקראת 'פירומן נולד' בה כל האנשים שקיבלו אחריות אדירה לשמור על הצבא, על הבריאות, על הכלכלה, מחפשים לייצר יותר נזק", הוסיף.

ארגון "החלוקים הלבנים" איים אתמול להשבית את מערכת הבריאות אם הממשלה תבחר שלא לציית לפסיקות בג"ץ. "במצב זה של משבר חוקתי, ניאלץ לא להתייצב לעבודה עד אשר הממשלה תחזור לכבד את פסיקות בית המשפט העליון" – נאמר בהודעת הארגון.

נזכיר כי בשביתה הקודמת שאורגנה על ידי ההסתדרות הרפואית, בחודש שעבר ובאותו נימוק, מאות רופאים התייצבו לעבודה והפרו את ההוראה לשבות. בית הדין לעבודה קיים דיון בנושא באותו היום, לבקשת משרד הבריאות, והורה על הפסקת השביתה לאלתר לאחר שקבע כי אינה חוקית.

תגיות:שביתת הרופאיםרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה