חדשות בארץ

נתניהו על הסכם אפשרי עם סעודיה: "לא אתן שום דבר שיאיים על ביטחון ישראל"

סוכנות החדשות בלומברג פרסמה חלק נוסף מהריאיון שהעניק לה ראש הממשלה. על הסוגיה הפלסטינית אמר נתניהו: "לא נקבל מדינה פלסטינית, ישראל תישאר בעלת הכוח הביטחוני העליון"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

סוכנות החדשות בלומברג האמריקנית פרסמה היום (שני) חלק נוסף מהריאיון שהעניק לה אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו. חלק זה עוסק במגעים להסכם שלום עם סעודיה ובדרישה הסעודית להכניס סעיפים הנוגעים למדינה הפלסטינית.

נתניהו נשאל על מה יסכים לוותר בשביל ההסכם עם סעודיה והשיב: "שום דבר שיאיים על ביטחון ישראל, אני לא אעשה את זה. אני חושב שאנו עומדים לראות היסטוריה, אני לא יכול להבטיח, אבל אני מהמר שזה יקרה. בראש ובראשונה מדובר בהסכמים כלכליים, אנרגיה, תחבורה, תקשורת. אנחנו הולכים לראות את זה גם אם יהיה הסכם שלום רשמי וגם אם לא".

על החשש שהביעו גורמים אמריקניים שהמחלוקת הפוליטית בישראל תפגע בהסכם עם סעודיה, השיב ראש הממשלה: "אם אני חושב שסוגיות פוליטיות יפגעו? אני בספק. אם יש נכונות מדינית, אז תימצא דרך פוליטית להשגת נורמליזציה ושלום רשמי בין ישראל וערב הסעודית".

התקשורת המערבית, המלווה את הצעת ממשל ביידן לנרמול היחסים בין ישראל לסעודיה, פרסמה כי הסעודים מתנים הסכם עתידי בפתרון הסוגיה הפלסטינית. נתניהו נשאל אם יסכים למדינה פלסטינית והשיב: "זאת לא תהיה מדינה פלסטינית. זאת תהיה מדינה בשליטה איראנית. לא נקבל מדינה פלסטינית, אלא מדינת טרור איראנית. אני כל הזמן אומר שהדרך היחידה שבה יוכל להיות הסדר שלום סופי עם הפלסטינים בעתיד, היא שישראל תישאר בעלת הכוח הביטחוני העליון באזור. אחרת, אנחנו נקרוס, וגם הם יקרסו".

נזכיר כי בחלק הראשון של הריאיון, שהופץ אתמול, התייחס נתניהו להמשך קידום הרפורמה המשפטית ואמר: "החוק הבא שנביא הוא שינוי הוועדה לבחירת שופטים ואחריו נעצור. אני מנסה להגיע לפשרה עם האופוזיציה או לגבש הסכמה ציבורית".

על הפילוג סביב הרפורמה אמר נתניהו: "ישראל תהיה לדמוקרטית, חזקה ומצליחה כמו עכשיו אם לא יותר. לא יהיה קרע בעם ומלחמת אזרחים, מדובר בעימות טבעי בין שתי השקפות עולם שונות שטרם התגבשו לאחת".

 

תגיות:סעודיהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה