חדשות בארץ

סמוטריץ' סירב להוסיף תקציב לרשויות הערביות: "כסף קואליציוני פוליטי שהובטח על ידי הממשלה הקודמת"

הרשויות הערביות טוענות שהן בבעיה כלכלית. דרשו לקבל כספים שהובטחו להן על ידי שרת הפנים לשעבר איילת שקד. סמוטריץ: "אין לתקציב הזה שום הצדקה מקצועית"

סמוטריץ' (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)סמוטריץ' (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (שני) כי החליט לא להיענות לדרישת הרשויות הערביות, להעביר אליהן כ-200 מיליוני שקלים כתוספת תקציב. סמוטריץ' הסביר כי מדובר בכספים שהובטחו לאותן רשויות על ידי יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, כחלק מהסכם קואליציוני שנחתם בממשלה הקודמת, והממשלה הנוכחית אינה מחויבת לו.

שר האוצר מסר את החלטתו במענה למכתב שהפנה אליו שר הפנים, משה ארבל, שביקש לדעת מדוע תקציבים לא מועברים.

לדברי סמוטריץ' מדובר במענקים פוליטיים עליהם התחייבה שרת הפנים לשעבר, איילת שקד: "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"מ ומנסור עבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית. הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות, בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל, ועל בסיס קריטריונים שוויוניים. אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות, ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות".

"גורמי המקצוע במשרד האוצר סבורים אף הם שאין לתקציב הזה שום הצדקה מקצועית. הם התנגדו לו בממשלה הקודמת והוא הועבר בניגוד לעמדתם. אמנם מדובר פעולה לגיטימית כמובן כשלעצמה, לממשלה מותר לקבוע מדיניות הגם שהיא מנוגדת לעמדת גורמי המקצוע שונים, אבל מה לעשות שהמדיניות שלי וסדרי העדיפויות התקציביים שלי שונים" - כתב סמוטריץ' לארבל, שטוען מצידו כי הרשויות הערביות נטלו על עצמן התחייבויות על סמך הכספים, ואי העברתם עשויה להכניס אותן לבעיה כלכלית.

נציין כי סמוטריץ' הקפיא במשך חודשיים גם כ-2.5 מיליארד שקלים שיועדו למזרח העיר ירושלים. על פי דיווח בכאן חדשות, הסיבה להקפאה, היא התנגדותו להעברת כספים למכינה באוניברסיטה העברית לשילוב ערבים, לאחר שטען כי שילוב של ערבים באוניברסיטאות מעודד לאומנות והקצנה בתוך האוניברסיטאות, ולכן הוא מתנגד נחרצות שהכסף של משרד האוצר יגיע למטרה הזאת.

תגיות:תקציבבצלאל סמוטריץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה