חדשות בארץ

5 פלסטינים נעצרו בחשד לתקיפת המתיישבים היהודים בבורקה

לחשודים מיוחסות עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, לאחר שהיכו באבנים את יחיאל אינדור ופצעו אותו קשה. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם

אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

המשטרה הודיעה היום (שני) על מעצרם של חמישה פלסטינים, החשודים במעורבות בתקיפת יהודים ביום שישי האחרון, בשטח פתוח סמוך לכפר בורקה. בתקיפה נפצע באורח קשה יחיאל אינדור, תושב עפרה. 

אינדור נעצר בעצמו בחשד כי ירה למוות בפלסטיני בן 19, אך לטענת עדי ראייה מדובר בהגנה עצמית. יחד עימו נעצר אלישע ירד, לשעבר הדובר של ח"כ לימור סון הר מלך. המשטרה טוענת לגביו, כי שיבש הליכי חקירה. מעצרם של השניים הוארך אתמול בשלושה ימים.

מחקירה ראשונית של האירוע עלה, כי אינדור הותקף כשהגיע עם עדרו לשטח סמוך לכפר הפלסטיני. פלסטינים הקיפו אותו, דרשו ממנו לעזוב את המקום, ובהמשך תקפו אותו עם מקלות ואבנים.

פציעתו של אינדור גררה גל תגובות מצד קרוביו וחבריו, שטענו שגורמי הביטחון לא פעלו מהר כדי לאתר ולעצור את תוקפיו.

כמו כן, נטען כי המעצר, למרות שהמתיישב מאושפז בבית החולים, היה מיותר, שכן הוא הגן על עצמו ואשפוזו גם לא משבש את החקירה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס אתמול בטוויטר למעצרו של אינדור ואמר כי יש להעניק לו צל"ש: "יהודי שמגן על עצמו ועל אחרים מפני רצח של פלסטינים הוא לא חשוד ברצח, אלא גיבור שיקבל ממני גיבוי מלא. יכול להיות שיש כאלו שהתבלבלו באיזה צד הם, אני לא מתבלבל. תמיד בצד של העם שלי, בוודאי כשסכנת חיים מרחפת מעל ראשו של יהודי שנדרש להגיב בנחישות ובגבורה".

המשטרה מייחסת לחמשת העצורים הפלסטינים, אב וארבעה מבניו, בהם שני נערים, עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות וגרימת חבלה חמורה. בהמשך היום החשודים יובאו להארכת מעצר.

תגיות:משטרהפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה