חם ברשת

מני אסייג: "טרור יהודי? אין דבר כזה"

בזמן שיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וראש השב"כ רונן בר מגדירים את התקרית סמוך לכפר בורקה כ"טרור יהודי", הבמאי מני אסייג, העיתונאי שמעון ריקלין ואחרים מסבירים: למה אין בכלל מונח כזה?

  • כ' אב התשפ"ג
אלישע ירד בבית המשפט, אתמול (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)אלישע ירד בבית המשפט, אתמול (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

בימים האחרונים עלה לכותרות המושג "טרור יהודי" בהקשר של האירוע שהתרחש סמוך לכפר בורקה, בו נעצר אלישע ירד, הדובר לשעבר של ח"כ לימור סון הר מלך, בחשד לגרימת מוות בכוונה של פלסטיני. בעקבות התקרית, יצאו חברי קואליציה נגד ראש השב"כ רונן בר שטען כי "הטרור היהודי מלבה את זה הפלסטיני". הם טענו כי לא קיים מונח כזה. מנגד, באופוזיציה נשמעו טענות הפוכות.

גם ברשתות החברתיות לא נותרו אדישים לוויכוח המתמשך. "בואו אני אספר לכם משהו שהולך להפתיע אתכם אבל ממש - אין דבר כזה טרור יהודי!", כתב היוצר הימני מני אסייג. "לאורך 75 שנות המדינה היו אירועים ספורדיים של אדם בודד שלקח את החוק לידיים (וקיבל מאסר עולם), אבל זו מעולם לא היתה תופעה נרחבת וסוחפת, אדרבה. ואני לוקח בחשבון את המחתרת היהודית משנות ה-80, שפעלה למשך זמן קצת עד שחבריה נעצרו. וזה היה לפני 40 שנה".

אסייג הוסיף: "מעולם לא שמעתי על פלסטיני כלשהו ששינה את אורח חייו, פחד לעלות לאוטובוס או לנסוע אחרי אוטובוס, לא נכנס למסעדה, או לא שלח את ילדיו לבית ספר בגלל 'טרור יהודי'! למה? כי אין דבר כזה טרור יהודי! ממש לא! אל תאמינו לתקשורת שמנסה בכוח ליצור סימטריה בין הטרור הפלסטיני הגואה, לבין אירוע שבו רועה צאן יהודי מגן על עצמו מפני טרוריסטים פלסטינים. אולי זה מגיע מהמחלקה היהודית בשב"כ שמנסה להצדיק את עצם קיומה. לסיכום: כעם מוכה טרור אנחנו כבר מומחים באבחנה מהו טרור. אי לכך ובהתאם לזאת: אין דבר כזה טרור יהודי! ברכות".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר אתמול: "מולנו מתפתח טרור לאומני יהודי מסוכן - שריפת בתים, רכבים, ירי ואירועים רבים של לקיחת החוק לידיים עד כדי פגיעה בחיילי צה״ל.

האירוע בבורקה, יהיו הנסיבות אשר יהיו, מצטרף לשרשרת של אירועים שמעסיקים את כוחות הביטחון ברדיפה אחרי ישראלים במקום בהגנה עליהם. מחיר שתיקת ההנהגה הלאומית שלנו, חוסר הגיבוי לכוחות הביטחון של ראשי המערכת, והעובדה שחברי ממשלה וקואליציה מגבים את אותם הקיצוניים - כתם שלא ימחה על דמותנו, וסכנה לביטחוננו".

מנגד ענה לו העיתונאי שמעון ריקלין: "מה שמתפתח לנגד עינינו זו עלילת דם של יהודים נגד יהודים. נרצח יהודי בתל אביב בידי מבוקש כבר חצי שנה, שחמאס הודיע שהוא עשה את זה להגן על אל-אקצה. בבנימין שברו ליהודי אחר את הגולגולת והוא הגן על עצמו. איך משני האירועים הללו נולד הציוץ המביש שלך שמאשים את היהודים. גם אתה לפיד?".

תגיות:בני גנץמני אסייגשמעון ריקלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה