חדשות בארץ

420 אלף שקל: למה ערוץ 14 תובע את בן כספית?

בערוץ הגישו תביעת לשון הרע נגד העיתונאי, לאחר שבסרטון ששיתף נטען ש"ערוץ 14 תמך בצורה ברורה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר". ואיך הגיב בן כספית?

  • כ' אב התשפ"ג
כספית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)כספית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ערוץ 14 תובע את העיתונאי בן כספית. הסיבה לתביעה בגובה 420 אלף שקלים, שהוגשה גם נגד היזמים אילן סמיש ורן הר נבו, היא בגין לשון הרע. לפי התביעה, סמיש כתב ש"ערוץ 14 תמך בצורה ברורה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר". לכן, בערוץ תובעים את יוצר הסרטון ואת כספית והר נבו על השיתוף שעשו ברשתות.

בכתב התביעה נטען: "האשמת ערוץ 14 בתמיכה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר היא האשמה שקרית ובזויה, ואין לה אחיזה במציאות". עוד נטען, כי בערוץ התנערו מהדברים שהשמיע הפאנליסט ארי שמאי. "במהלך השידור החי ובמסגרת דיון על 'חוק טבריה' הובאו דבריה של כב' הנשיאה א' חיות שאמרה בדיון בבג"ץ: 'החוק הוא פרסונלי כי הוא תפור למידותיה של הבחירות בטבריה'. בתגובה ספונטנית לכך הביע ארי שמאי את דעתו האישית ואמר 'אני שמח לשמוע משפט אחד שבג"צ ובית המשפט העליון, כן, נגד חוקים פרסונליים, הגיע הזמן לשחרר את המתנקש יגאל עמיר כי גם נגדו חוקקו חוק פרסונלי'"

"מיד לאחר ששמאי אמר את הדברים השתיקו אותו חברי הפאנל האחרים במילים 'לא, לא, לא', ומנעו ממנו להמשיך ולומר את הדברים", נכתב עוד. "כמו כן למשמע מחיאות כפיים של קומץ מהקהל, קראו משתתפי הפאנל האחרים 'די, די'. מנחה התכנית מר ינון מגל עצר את הדיון באופן מיידי והוציא את התוכנית להפסקת פרסומות. יתרה מזאת, בתוך פחות משעה לאחר שהדברים נאמרו, הוציא ערוץ 14 הודעה לתקשורת הכוללת גינוי והתנערות חד משמעית מהדברים שנאמרו, ואף הודיע כי ארי שמאי לא יוזמן יותר לערוץ 14. במקביל ערוץ 14 שלח תגובה לפניית הרשות השנייה, ובה התנער מהדברים ודיווח כי ארי שמאי לא יוזמן עוד להופיע בערוץ:. בערוץ טוענים ש"מטרת הפרסומים והאמור בהם היא לפגוע בתובעת, להשפילה, לבזותה, לעשותה מטרה לשנאה, לבוז וללעג, לפגוע במשלח ידה ובעיסוקה, באמצעות האשמתה בתמיכה ברוצח ראש הממשלה יצחק רבין, ובדרישה לפגוע בה פגיעה כלכלית ע"י עידוד גופים עסקיים להפסיק לפרסם בערוץ 14".

מבן כספית נמסר בתגובה: "לא הגיעה אלי תביעה כלשהי מהערוץ. לכשתגיע, אראה בה אות כבוד".

תגיות:תביעהבן כספיתארי שמאיערוץ 14

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה