חדשות בארץ

סייר הביטחון שנרצח בפיגוע הובא למנוחות: "איזה לוחם היית, אין כמוך"

אלפים ליוו את חן אמיר הי"ד שנטמן בקיבוץ רעים שבעוטף עזה. חברו, הסייר שחיסל את המחבל, ספד לו: "אם היה בא אליך מקדימה היית מנצח"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

בבית העלמין בקיבוץ רעים שבעוטף עזה הובא הערב (ראשון) למנוחות חן אמיר הי"ד, סייר הביטחון של עיריית תל אביב שנרצח אמש בפיגוע הירי. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה, בהם שר המדע אופיר אקוניס, שייצג את הממשלה, ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, ומפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב פרץ עמר.

סייר הביטחון שחיסל את המחבל, והיה עם אמיר במשמרת, ספד לו: "כמו פחדן הוא בא אליך מאחורה, בן עוולה. אם הוא היה בא אליך מקדימה היית מנצח אותו. כל העולם ראה מה עשית. חשפת את בן העוולה הזה. הצלת אלפים. ברגע שהוא נתן לך את הכדור נתתי לו, נקמתי את המוות שלך. אני גאה בך. תשמור עליי מלמעלה. איזה לוחם היית, אין כמוך".

אמיר הותיר אחריו רעיה ושלוש בנות. האלמנה ורד זעקה למראה הארון: "אני אוהבת אותך אהבה שלי, תודה על הכול וסליחה על הכול".

מוקדם יותר הבוקר ספדה אמיר לבעלה: "האיש הכי מופלא בעולם. הוא בעל מדהים, אבא מופלא. לוחם. תמיד ידעתי שיהיה הראשון לחתור למגע. גם בפיגועים הקודמים הוא היה הראשון לרוץ. הארון בבית קצר מלהכיל את תעודות ההערכה שקיבל, הוא תמיד היה מוכן לעזור".

אביו, שבתאי אמיר, אמר: "הוא היה טוב, תמיד עוזר לכולם. יש לי שני ילדים, בשבילי הוא תמיד היה מלאך, תמיד עזר לי". האב סיפר כי בנו היה אצלו, שעות לפני הפיגוע, עם בנותיו: "לא ציפיתי לזה. הוא היה פה עד שעה שלוש וחצי כשיצא, בשעה שבע כבר לא היה בין החיים. הילדות שלו כל כך אהבו אותו, הוא בא אלינו כדי לאפשר לאשתו ללמוד למבחנים".

תושבים באזור הפיגוע הקימו פינת הנצחה מאולתרת על ספסל סמוך לזירת הירי. "תודה, גיבור ישראלי אמיתי. שומר ומלאך. תושבי השכונה", נכתב על שלט שהונח במקום. בנוסף, הניחו תושבי השכונה נרות זיכרון שיצרו יחד את המילה "תודה".

תגיות:פיגוע בתל אביבחו אמיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה