חדשות בארץ

חוסלה חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע

השב"כ סיפק את המידע, וכוח משותף של חיילי צה"ל ולוחמי הימ"מ ביצע את החיסול בכפר עראבה הסמוך לג'נין. כוננות במערכת הביטחון מחשש לתגובות נגד

אילוסטרציה (צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

(עדכון 19:05)

כוח של הימ"מ, בחיפוי לוחמי גולני ומג"ב חיסל אחר הצהריים (ראשון) חוליית טרור בסמוך לכפר עראבה שבגזרת ג'נין. החיסול בוצע בהכוונת השב"כ, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל לפיו שלושת חברי חוליית הטרור הפלסטינית היו בדרכם לבצע פיגוע באיזור מבוא דותן.

המחבלים היו ברכב כשהלוחמים חסמו את דרכם ופתחו באש לעברם. המדובר בשלושה מבוקשים המשתייכים לחמאס. גורמי הביטחון ציינו כי חברי החוליה היו מעורבים בעבר בפיגוע ירי.

על פי גורם צבאי היתה התרעה ממוקדמת לגבי חוליית הטרור הזו ולכן בוצע מבצע מהיר, "החיסול בוצע מאחר והיתה כוונה ידועה והם היו חמושים. הסרנו איום ממשי ומיידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את כוחות הביטחון וצה"ל על סיכול חוליית הטרור: "אנחנו נמשיך לפעול נגד מבקשי נפשנו בכל מקום ובכל זמן".

בשבועיים האחרונים, ללא קשר לפיגועי הירי בתל אביב ובמעלה אדומים, ציינו גורמי ביטחון כי ארגוני הטרור משקמים את תשתיות הטרור בג'נין. לאור עובדה זו, התקבלה החלטה במערכת הביטחון ליזום פעילות לסיכול פיגועים, ופגיעה במחבלים של כל ארגוני הטרור הפלסטיניים.

לאור פעילות צה"ל בתקופה האחרונה והחשש שארגוני הטרור יוציאו פיגועים אל הפועל, בהכוונת החמאס והג'יהאד האסלאמי, העלו בצה"ל את הכוננות. במקביל ישנו חשש מתגובות נגד מצד המחבלים לאור החיסול היום.

תגיות:צה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה