חם ברשת

הנמשל של קובי פרץ: "זה מה שצריך לעשות כדי להיות מחנך טוב"

הזמר כתב פוסט לעוקביו וסיפר סיפור שזכה למאות תגובות ברשת. "כשילד רואה את הוריו מתנהגים כיאות בדרכי המוסר והמידות הטובות, אין לך חינוך טוב מזה!", כתב

  • י"ט אב התשפ"ג
(צילום: רוני שוצר / פלאש 90)(צילום: רוני שוצר / פלאש 90)
אא

הזמר קובי פרץ נוהג לכתוב בחודשים האחרונים פוסטים הנוגעים לפרשת השבוע ולצרף להם משל חשוב לעוקביו. בסוף השבוע פרסם פרץ פוסט על סיפור, שהצליח בתוך כמה שעות לזכות למאות תגובות.

"יש סיפור עתיק יומין על מוכר כובעים שעבר ביער והתנמנם מתחת לאחד העצים", כותב פרץ. "והנה כשהתעורר גילה שכל כובעיו נעלמו, מלבד כובעו שלו. ולתדהמתו ראה על ענפי העצים 'קופים' מריעים בקול גדול כשהם חבושי כובעים. מוכר הכובעים נופף באגרופיו לעברם - והקופים חזרו אחריו! הוא רקע ברגליו - והקופים אחריו! הוא איים בזעקות - והקופים ניסו לחקות את קולו! ואז מרוב זעם ותסכול - השליך לקרקע את כובעו, הקופים חזרו אחריו והשליכו לרגליו את כל הכובעים...! והנמשל: אמר פעם מחנך גדול להורים: "ילדים מעולם לא הצטיינו בקשב להוריהם... אבל אף פעם הם לא הפסיקו לחקות אותם"!.

אז מה הנמשל? "לכן, תמיד היה אומר הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל: כדי להיות 'מחנך טוב' - אין צורך להרבות במילים, העיקר זה הדוגמא האישית! כשילד רואה את הוריו מתנהגים כיאות בדרכי המוסר והמידות הטובות, אין לך חינוך טוב מזה! יהי רצון שנזכה כל בית ישראל לבנים ובנות טובים שצועדים בדרך הישרה, לתפארת עם ישראל! ויקויים בנו הפסוק: "וכל בניך לימודי ה', ורב שלום בניך"!.

תגיות:קובי פרץחם ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה