חם ברשת

ויראלי: אבנר נתניהו הניח תפילין בירושלים

בנו של ראש הממשלה ניגש לדוכן תפילין בקניון ממילא. בעבר הגדיר אותו אביו, ראש הממשלה, כ"תלמיד חכם

  • י"ט אב התשפ"ג
אבנר נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)אבנר נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

החל מאתמול (מוצאי שבת) התמונה הזאת הפכה לויראלית: אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נצפה ביום שישי בבוקר מניח תפילין בדוכן חב"ד. הדוכן הוצב בקניון ממילא בעיר הקודש ירושלים.

זאת לא הפעם הראשונה שנתניהו הבן מניח תפילין בפומבי. בעבר, לפני כארבע שנים, זה קרה בהר הרצל. נתניהו הבן קרוב מאוד ליהדות ובעבר סיפר ראש הממשלה כי בנו מוגדר כ"תלמיד חכם".

רק לפני מספר ימים, ערב תשעה באב, פרסם אבנר נתניהו פוסט בעניין השאלה על מה חרב בית המקדש. "חורבן בית ראשון הגיע אחרי 22 שנות דומיננטיות בבלית במזרח התיכון. מצרים, שהייתה עוינת לבבל, עודדה את כל הממלכות הקטנות באזור של הארץ למרוד בבבלים – בתנ"ך ממש מתוארת סיעה פרו-מצרית שמעודדת מרד, בניגוד לאזהרה של ירמיהו. ההבטחות של המצרים לתמוך ביהודה צבאית התגלו כבלוף. אז בית ראשון נחרב בגלל טמטום מדיני", כתב.

בהמשך כתב את ההסבר שלו לחורבן בית שני. "הוא הרבה יותר מדי ארוך לתגובה בפייסבוק, בעיקר כי הרבה יותר היסטוריונים כתבו בזמן אמת על התקופה (כולל אחד שהתמקד ספציפית בתיעוד המרד)", הסביר. "בגדול – זה היה מרד נגד רומא, והוא אפקטיבי רק אם העולם כולו בכאוס. כשהאימפריה יצאה מהמשבר הפוליטי ב-69 ודיכאה את כל המרידות – והקיסר עוד נהיה אספסיאנוס שהתחיל את דיכוי המרד כאן, שנתיים קודם כקמפיין פוליטי לקיסרות – היינו צריכים להיכנע מיד. חורבן בית שני נבע מטמטום פוליטי".

תגיות:אבנר נתניהותפיליןחם ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה