חדשות בארץ

מחקר ביטחוני: הנשק הכימי המיוצר בסוריה עלול לשמש את החיזבאללה נגד ישראל

מחקר שפרסם מרכז "עלמא", המתמחה במחקרי ביטחון בזירה הצפונית, מתריע: "מעריכים בסבירות גבוהה כי במצב של מלחמה לא ניתן לשלול שימוש טקטי של חיזבאללה בחומר כימי"

(קרדיט: shutterstock)(קרדיט: shutterstock)
אא

מחקר שפרסם היום (חמישי) מרכז "עלמא", המתמחה במחקרי ביטחון בזירה הצפונית, ומתייחס למכון המחקר הסורי "סרס", קובע שמדובר במעבדה צבאית, שהייתה אחראית על פיתוח הנשק הכימי של סוריה בשנות ה-80 של המאה הקודמת. 

לפי דיווחים בעיתונות העולמית, המרכז הותקף על ידי ישראל כמה פעמים בשנה האחרונה. במקום, שעובד תחת מסווה של מכון מחקר מדעי אזרחי, פועלים מתקנים צבאיים מסווגים, המשמשים את צבא סוריה, המשטר האיראני וחיזבאללה.

המחקר של עלמא הציג סברה מטרידה, לפיה הנשק הכימי עלול להגיע לידי חיזבאללה ביום פקודה, ואפשר שיופנה בצורה זו או אחרת לעבר ישראל: "יכולת זו יכולה לסייע בידי הציר השיעי הרדיקלי בראשות איראן בכלל, ובידי חיזבאללה בפרט. לא ניתן לשלול שימוש של חיזבאללה בנשק כימי במלחמה הבאה מול ישראל. ייתכן כי החיזבאללה ישתמש בטילים או רקטות המצוידים בנשק כימי".

במכון עלמא ציינו כי "ישנה סבירות גבוהה כי במצב של מלחמה ישראל תתקיף את מאגרי הנשק הכימי בכל מקום שבו הוא נמצא, בסוריה או בלבנון. בכל מקרה, להערכתנו, בסבירות גבוהה, יש לחיזבאללה פגזי מרגמה ורקטות המיועדים לכך, וחימושם והפיכתם למבצעיים נעשה בעזרת מרכז 'סרס'".

תגיות:חיזבאללהסוריהנשק כימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה