חדשות בארץ

לקראת אישור סופי: הפטור מוויזה לארה"ב מתקרב

במסגרת המאמצים לקבלת האישור הסופי לפטור מוויזה לארה"ב, משלחת אמריקנית שביקרה לאחרונה בארץ צפויה לחבר דו"ח שיקבע אם ישראל עומדת בכל התנאים לקבלת הפטור 

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משלחת אמריקנית, המורכבת מנציגי מחלקת המדינה והמשרד לביטחון המולדת, הגיעה השבוע לביקור בארץ כדי לוודא שישראל ממלאת את תנאי הקבלה לתוכנית היוקרתית במסגרתה אזרחיה ייהנו מפטור מאשרת שהייה בארה"ב.

המשלחת ביקרה בנתב"ג, במעברי הגבול היבשתיים של ישראל ובלשכות רשות האוכלוסין וההגירה, ובדקה מקרוב את הליך ההוצאה של דרכונים זמניים. זאת על רקע חשש אמריקני שאזרחים עם רקע בעייתי, פלילי או ביטחוני, ינצלו זאת לרעה. 

במקביל, ב- 20 ליולי החל פיילוט במסגרתו החל הליך כניסה לארץ של 2,000 פלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית, מנמל התעופה בן גוריון. 

גורמים בכירים בישראל ובארה"ב הביעו אופטימיות זהירה באשר להתקדמות התהליך, ונראה שישראל קרובה לעמוד בכל התנאים. לדבריהם, המשלחת האמריקנית, שעתידה לחבר דו"ח בנושא, הייתה מרוצה מאוד ממה שראתה וחבריה שיבחו את ישראל על ההתקדמות הגדולה שעשתה בשבועות האחרונים. 

תאריך היעד הסופי שבו ישראל צריכה לעמוד בכל התנאים הוא 30 בספטמבר – לאחר שמזכיר המדינה אנתוני בלינקן יחתום על מועמדותה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה, וכן הכרזה שעליה אמור לחתום המזכיר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס.

תגיות:ויזהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה