שבת

"הכרתי מישהו, והבנתי לאן הוא חותר. ישר הבהרתי לו שאין סיכוי שאני אשמור שבת"

"באותה תקופה הכרתי בחור דתי, ובשיחה הראשונה שלנו הוא שאל אותי למה אני לא שומרת שבת. הבנתי לאן הוא חותר וישר הבהרתי לו שאין סיכוי שאני אשמור שבת וביקשתי שלא יכפה את זה עליי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשמדברים על לשמור שבת יש כאלה שיגידו שזה ממש קל, ומנגד יהיו כאלה שיגידו שזה ממש קשה. הפחד מהלא מוכר והלא ידוע הוא זה שמשפיע, ובמיוחד כשאת בשנות ה-40, גרושה עם שני ילדים מתבגרים ועם קשיי היום-יום.

באותה תקופה הכרתי בחור דתי, ובשיחה הראשונה שלנו הוא שאל אותי למה אני לא שומרת שבת אם בכל מקרה אני לא יוצאת מהבית בשבתות. הבנתי לאן הוא חותר וישר הבהרתי לו שאין סיכוי שאני אשמור שבת וביקשתי שלא יכפה את זה עליי. הוא אמר שהוא ממש לא כופה עליי דבר והיה מאוד מכיל ומבין.

לאחר שבועיים מאז אותה שיחה, אני ביוזמתי התעניינתי וקראתי מה זה בעצם אומר לשמור שבת. הבנתי שבתור התחלה הצעדים הראשונים יהיו לא לראות טלוויזיה, לא לשמוע מוזיקה, לא להפעיל מכונת כביסה. ערב שבת הגיע והחלטתי שאת הדברים הפעוטים האלה אני מסוגלת לשמור. בליל שבת היה לי בסדר וקליל. בבוקר כבר הקושי התגלה, והרגשתי שאני לא יכולה להישאר עוד בבית. טיילתי בחוץ כמה פעמים לאורך היום, וזה עזר לי.

הקושי המהותי שלי היה מול הילדים והמשפחה שלא הבינו למה פתאום החלטתי לשמור שבת והתנגדו לזה, אבל האמונה והרצון חזקים מכל דעה או הערה של אחרים. משבת לשבת הרגשתי שנהיה לי יותר ויותר קל לשמור שבת, ואפילו התחלתי להוסיף עוד דברים שאסור לעשות. במקביל לכך, התחלתי ממש לצפות לשבת שתגיע, והתחושה הזו היתה לא צפויה עבורי. זה ממש לא היה אופייני לי.

כיום השבת עבורי היא מקום המפלט לכל מי שאין לו מנוחה פיזית ורגשית. היא מעצימה ומרגיעה, וגורמת לבן אדם לחשוב בינו לבין עצמו מה הוא ומי הוא, מה באמת הוא רוצה ולאן הוא שואף להגיע. לא חייבים להיות דתיים כדי לשמור על השבת. אפשר להוסיף לאט לאט ובהדרגה עוד דבר בשמירת שבת, וכן דברים נוספים, כמו: תהילים, שיר השירים, ברכות, הבדלה ביציאת השבת וכדומה. הכי חשוב זה לתזכר את עצמנו להאמין שה' באמת נמצא איתנו 24/7, והוא משגיח עלינו ויודע בדיוק מה אנחנו צריכים ומה הכי טוב לנו.

הרב שניר גואטה בסיפור מדהים על צעד שנעשה לכבוד בורא עולם והביא את הישועה. צפו:

"פעם עבדתי בשבת, עד שמישהו אמר לי משפט ששינה את הכול":מה גרם למנטור והיועץ העסקי אלכס דניאל להפסיק לעבוד בשבת? מסר חזק שיגרום לכם לצפות בו שוב ושוב, וכמובן להפיץ הלאה:

רוצים גם אתם לזכות את הרבים, ולחזק בשמירת שבת? נשמח שתשתפו את הרבים: מה גרם לכם לשמור שבת בפעם הראשונה? מה היה הדבר שהביא אתכם, לראשונה בחייכם, לשמור את השבת?

מומלץ לספר בתחילה מעט על עצמכם (לא חובה) – שמכם, גיל, אזור מגורים, מצב משפחתי, מקצוע. כמו כן, נשמח שתרחיבו ותספרו מהי השבת עבורכם כיום.

תוכלו לכתוב לנו את השיתוף שלכם (ואם תרצו ניתן לצרף תמונה שלכם), או לשלוח סרטון קצר שלכם (יש לדאוג לאיכות צילום ושמע גבוהים), ונפרסם בהתאם לשיקול המערכת.

את השיתופים יש להעביר למייל: shuli@htv.co.il

תגיות:גולשים כותביםהשבת הראשונה שלישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה