חדשות בארץ

מזעזע: אלמונים השחיתו בית כנסת והשליכו ספרי תורה על הרצפה

האירוע המצער התרחש בבית כנסת השייך לקהילה הגיאורגית באשדוד, שפתוח רק בשבתות וחגים. דלתות ארון הקודש נשברו

  • ט"ז אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלמונים פרצו אתמול (שלישי) לבית כנסת בעיר אשדוד, שברו את דלתות ארון הקודש, השחיתו ספרי תורה והשליכו אותם לרצפה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

האירוע התרחש בבית כנסת ברחוב ברובע ה, השייך לקהילה הגיאורגית בעיר. בית הכנסת לא פעיל בימי החול אלא רק בשבתות וחגים. אותם אלמונים שברו את ארון הקודש שהיה נעול ועברו לקופות הצדקה. הם ניגשו לחדרים סמוכים והרסו אותם.

שוטרים וחוקרי מז"פ אספו ראיות במטרה לתפוס את העבריינים. ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד להתפרצות לבית כנסת ברחוב שבזי באשדוד, שם נגרם נזק להיכל ספרי התורה, ממנו נגנב לפי החשד סכום כסף. חוקרי המשטרה והמז"פ אוספים ראיות וממצאים במטרה להתחקות אחר זהות החשוד ולהביא למעצרו".

חכם אברהם חובלאשווילי, המשמש כרב הקהילה כבר 30 שנה, אמר לחדשות 14: "אינני יודע מה לומר, אני בהלם ותדהמה. אני גיליתי את זה הראשון, נכנסתי לבית הכנסת שלנו, שלא מתפללים בו במהלך היום-יום אלא בחגים ובשבתות, והשתחוויתי לכיוון ההיכל. מרחוק, משהו בדלתות של ההיכל היה נראה לי מוזר. ניגשתי לכיוון ההיכל, והזדעזעתי לראות את דלת ההיכל שבורה ואת ספרי הקודש זרוקים לארץ בביזיון. ראיתי את המטף כיבוי אש מושלך בצד, וכנראה שאיתו פיצצו את הדלת של ארון הקודש. גם בחדרים האחרים של בית הכנסת נכנסו ושברו את הקופות וזרעו הרס במקום".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי: "אני המום ומזועזע מהמראות הקשים שהתגלו הערב בבית הכנסת לעולי גיאורגיה ברובע ה, מראות של חילול ספרי הקודש וביזוי בית כנסת בידי פורעים. אלו מחזות ששוברים כל לב יהודי, וברור שאין לעבור על כך לסדר היום. אני קורא למשטרת ישראל לבוא חשבון עם מבצעי הפוגרום, ולעשות הכל על מנת להעמידם לדין לאלתר".

תגיות:ספר תורהבית כנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה