חדשות בעולם

הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג: הרוצח נידון למוות

רוברט באוורס הרג 11 מתפללים בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג בשנת 2018. הוא הורשע על ידי חבר מושבעים פדרלי. טרם נקבע מועד ביצוע גזר הדין

זירת הטבח, ארכיון (צילום: shutterstock)זירת הטבח, ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

חבר מושבעים פדרלי בארה"ב פסק היום (רביעי) כי רוברט באוורס, שרצח לפני כחמש שנים 11 מתפללים יהודים בבית הכנסת "עץ החיים" בעיר פיטסבורג, יוצא להורג.

באוורס בן ה-50 הורשע בחודש שעבר בכל 63 האישומים נגדו. חבר מושבעים ציין, כי מדובר במתקפה הקטלנית ביותר שנרשמה אי פעם על יהודים בארה"ב.

בין היתר הורשע באוורס ב-11 סעיפי "חוסר מימוש חופשי של אמונות דתיות" וכן ב-11 סעיפים של שימוש בנשק חם לביצוע רצח ובפשע אלימות. כמו כן, הורשע באוורס גם ב-11 סעיפים של פשעי שנאה שגרמו למוות.

האירוע התרחש ב-27 באוקטובר 2018 כאשר באוורס הגיע אל בית הכנסת והחל במסע ההרג המחריד. כוחות המשטרה והחירום שהגיעו למקום פתחו באש לעבר היורה, שהגיב בירי חי מהקומה השלישית בה התבצר. הוא נעצר בתום קרב יריות עם כוחות הביטחון.

החוקרים הציגו לבית המשפט ראיות לכך שהרוצח היה בעל עמדות אנטישמיות גזעניות, והיה חבר באתרי ימין רדיקלי. כשעתיים לפני הרצח, הרוצח כתב ברשתות החברתיות, המשמשות לאומנים לבנים ונאו-נאצים, דברי שנאה כלפי הארגון היהודי-אמריקאי "היאס" שמסייע למהגרים.

תגיות:ארה"בפיטסבורגרצח יהודיםאנטישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה