חדשות בארץ

מלווה בעשרות שוטרים: מפקד יס"מ תל אביב התייצב לחקירה במח"ש

סנ"צ יאיר חנונה נחקר בגין תלונה של מפגיני שמאל על תקיפה מצדו, וטען כי הותקף על ידי מפגינים. בכיר במשטרת תל אביב: "היו קבוצות מיליטנטיות שתקפו את השוטרים"

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מפקד יחידת הסיור המיוחדת (יס"מ) של מחוז תל אביב, סגן-ניצב יאיר חנונה, התייצב היום (רביעי) לחקירה במחלקה לחקירת שוטרים, יחד עם ארבעה שוטרים נוספים. כנגד החמישה הוגשו תלונות מצד מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, הטוענים כי השוטרים תקפו אותם ללא הצדקה.

לקראת הגעתם של השוטרים לחקירה, התייצבו מחוץ למשרדי המחלקה לחקירת שוטרים עשרות מחבריהם, כדי להביע בהם תמיכה.

מפגינים שהגישו תלונה נגד מפקד היס"מ טענו כי הוא היכה אותם. אחד מהם נחקר במשטרת תל אביב על תקיפת שוטר.

השוטרים הנחקרים סירבו להתייחס לחקירה. גורמים במשטרה ציינו שההפגנות האחרונות היו אלימות וכי "היו קבוצות מיליטנטיות שתקפו את השוטרים. לא מעט מפירי סדר תקפו שוטרים בזמן הניסיונות של השוטרים לפנות את המפגינים מנתיבי איילון. זה מזמן עבר את רף ההתגרות מצד המפגינים. הם כבר לא מתעמתים עם השוטרים מילולית. הם פשוט תוקפים".

מפקד מחוז תל אביב הנכנס, ניצב פרץ עמר, התראיין היום לכאן רשת ב' והתייחס בעקיפין לחקירת השוטרים: "השוטרים שלי יודעים שאסור לנו להגיע למצבים האלה. מה שאני כן יכול לעשות עם כל הכוח הגדול שיש לי, זה להימנע מהסיטואציות האלה, אפילו בעד זה שיסגרו את איילון. איילון זה לא ערך מקודש".

ניצב-משנה יחיאל בוהדנה, מפקדו הישיר של סנ"צ יאיר חנונה, אמר בשבוע שעבר ל-ynet, לאחר הגשת התלונה נגדו, כי הוא מעניק לו גיבוי ישיר: "הוא עשה עבודתו נאמנה כשהגיע לטפל בהפרת סדר. המפגין הפר את הסדר באופן בוטה, התגובה הייתה מאוזנת באופן יחסי להתנגדות שלו. התגובה הזו לא כללה אגרוף ולא חצי אגרוף".

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי התייחס אתמול לטענות על אלימות משטרתית כלפי מוחים: "לאחרונה היו יותר אירועי אלימות בשטח שדרשו יותר שימוש בכוח. אנחנו רואים 30 שבועות של מחאות שבהם אנחנו פועלים עם רגישות. ברגע שעלה רף האלימות, הבערת קרשים ופחי אשפה, השלכת מחסומי משטרה לכיוון שוטרים והתנגדות למעצר, אנחנו פועלים על פי דין".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קיים אחר הצהריים, בזמן חקירתו של חנונה, מפגש מיוחד ושיחת גיבוי, כהגדרתו, עם לוחמי יס"מ תל אביב. השר אמר לשוטרים: "באתי לומר לכם תודה בשם הממשלה והמדינה, אתם הגיבורים שלנו. במשמרת שלי יהיה לכם גיבוי. חלק מהתפקיד שלי זה לבוא לכאן ולתת לכם גב. ההתנהלות של המחלקה לחקירת שוטרים לא ברורה ואף חמורה. מה רוצים? הפקרות ברחובות תל אביב?".

בן גביר הוסיף: "אני לא בעד אלימות שוטרים, אבל בסרטונים שאני ראיתי, ראיתי שימוש בכוח סביר. ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה מאוד בעיניי. אני מכיר את מח"ש גם מהצד השני, לא ראיתי מהירות כזו של הזמנה לחקירות, של שעות על גבי שעות". הוא פנה לאנשי היס"מ ואמר: "שמח"ש לא תרתיע אתכם מלעשות את העבודה שלכם".

מהפרקליטות נמסר בתגובה לדבריו של בן גביר כי "פרקליטות המדינה דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל דופי במח"ש. מח"ש לא תורתע מלעשות את עבודתה. אנו שבים ואומרים כי מח"ש פועלת במקצועיות ומשיקולים ענייניים בלבד, וכל ניסיון להטיל דופי בעבודתה לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים".

תגיות:הפגנותמח"שיס"מהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה