מעניין

מדהים: איך הבינה המלאכותית יכולה לעזור לכם אם אתם עורכי דין?

בסדרת הכתבות הזו ננסה להתחקות אחר החידושים ותהליכי הייעול שהבינה המלאכותית יכולה להכניס אל חיינו, בשלל משלחי היד שלנו. והפעם: עורכי דין

אא

איך הבינה המלאכותית יכולה לעזור למשרדי עורכי דין? בסדרת כתבות זו ננסה להתחקות אחר תהליכי ייעול שהבינה המלאכותית הולכת להכניס אל חיינו, בשלל מישורים ובשלל משלחי יד. 

אז אם אתם עורכי דין או מכירים עורכי דין, הראו להם את הכתבה הזו - שוודאי תוכל להועיל להם:

 

העזרה הראשונה למשרדי עורכי דין: סקירת מסמכים

לבינה המלאכותית יש אפשרות לנתח ולסקור במהירות כמויות גדולות של מסמכים משפטיים כגון חוזים, תיקים ותקדימים משפטיים. זה לבד יכול לחסוך לעורכי הדין הרבה מאוד זמן ומאמצים. 

 

העזרה השנייה למשרדי עורכי דין: מחקר משפטי

יכולת ניתוח, כבר אמרנו? אז תוסיפו את המילה 'פנומנלית' כי זה בדיוק מה שהבינה המלאכותית יכולה לעזור בו. ניתוח מאגרי מידע נרחבים של פסיקות וחוקים משפטיים שיכולים לספק לעורכי הדין מידע רלוונטי ועדכני. על בסיס מידע זה הם יוכלו לבנות טיעונים חזקים יותר, ולקבל החלטות מושכלות יותר. 

 

העזרה השלישית למשרדי עורכי דין: זיהוי הזדמנויות ובדיקת נאותות 

בדיקת נאותות (באנגלית: Due Diligence) היא שבו ניתן לבדוק מאזנים של חברה או ארגון, לפי תהליכים פיננסיים ומשפטיים, על מנת לבחון את כדאיות ההשקעה בה. 

עורכי דין מתבקשים לעתים קרובות על ידי לקוחותיהם, לבצע את הבדיקה (למשל בטרם רכישת נכס נדל"ן), וחייבים לשקף ללקוחותיהם מידע מהימן על אופציית ההשקעה. 

הבינה המלאכותית עוזרת גם כאן, היות והיא מסוגלת לנתח רשומות פיננסיות, לייעל את תהליכי בדיקת הנאותות, לציית לרגולציה ואף להרחיב את היריעה עם מידע נוסף שקשור לבדיקת הנאותות, שאולי עורך הדין לא חשב עליו. 

היתרון הגדול הזה הוא אכן זיהוי מוקדם של סיכונים עוד בטרם ההשקעה. 

 

העזרה הרביעית למשרדי עורכי דין: אמור לי מהי האסטרטגיה שלך, ואומר לך מהם סיכויי ההצלחה שלך במשפט

כשמדברים במונחים של אסטרטגיות, קצת קשה לדעת מהי האסטרטגיה הנכונה למשפט כזה או אחר. יש עורכי דין שסיגלו להם אסטרטגיה אחת (למשל תקיפות ושפת גוף רצינית ונוקשה) שאותה הם 'מתאימים' לכל סוגי התיקים, אך האם זה נכון?

או שמא, במקרים מסוימים כדאי להתאים אסטרטגיות אחרות? זה בדיוק מה שהבינה המלאכותית יכולה לעזור בו - לבחור אסטרטגיה משפטית מתאימה, לפי פרטי התיק והמקרה. מדהים, לא? האלוגריתמים של AI יכולים אף לחזות מקרים עתידיים במידה מסוימת של דיוק, על פי נתוני מקרים שקרו בעבר. 

 

העזרה החמישית למשרדי עורכי דין:  צ'אטבוט משפטי

צ'אט בוט משפטי יכול לטפל בפניות משפטיות בסיסיות מלקוחות, לספק להם תשובות מהירות לשאלות משפטיות נפוצות ולהדריך אותם בתהליכים משפטיים בסיסיים - דבר שחוסך הרבה זמן יקר לעורכי דין עסוקים. הדבר כמובן עשוי לשפר את שביעות רצונם של הלקוחות, ולהפחית את עומס העבודה השוטפת. 

עם זאת, חשוב לציין שלמרות שהבינה המלאכותית היא כלי עזר נפלא, אין ספק שהיא לא יכולה ולא אמורה להחליף את המומחיות, את שיקול הדעת ואת המקצועיות של עורכי דין אנושיים. לעת עתה לפחות. 

תגיות:ייעולמשרדעורכי דיןבינה מלאכותית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה