חדשות בארץ

ראש העיר שביטל תחבורה ציבורית בשבת: "ברוך השם"

בעיריית רחובות היו אמורים להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש", אבל ראש העירייה בלם את המהלך באמצעות סעיף לפיו חל איסור לבצע שינוי לפני הבחירות. "אעשה הכול לשמור על קדושת השבת", אמר

  • ט"ו אב התשפ"ג
(אילוסטרציה: shuttersrock)(אילוסטרציה: shuttersrock)
אא

העיר רחובות הייתה אמורה להצטרף בקרוב למיזם "נעים בסופ"ש", במסגרתו תופעל תחבורה ציבורית בשבת. רגע לפני שזה קרה, במהלך מפתיע, הצליח ראש העיר רחמים מלול לבטל את המיזם באמצעות סעיף הקובע כי לא ניתן לעשות זאת לפני הבחירות. הייעוץ המשפטי של העירייה טען כי לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים, לא ניתן להעלות לסדר יום סוגיות בעלות שיקולים כלכליים שנגזרים מהתקציב העירוני.

לטענת חברי מועצת העיר שתומכים במיזם, מדובר במהלך של ראש העירייה שניסה למנוע תחבורה ציבורית בשבת. ולא רק זה, בהחלטתו דאג מלול כי לא יופעל רצף תחבורתי עם השכנה נס ציונה, שהחליטה להפעיל את המיזם.

בהודעה שהפיץ מלול בקבוצה בוואטסאפ, ופורסם באתר וואלה, הוא כתב לתושבים דתיים: "הערב ב"ה הצלחתי להסיר מעל סדר היום של מועצת העיר הצעה של סיעת מרצ בתמיכת המועמדים האחרים לראשות העיר לפתוח תחבורה ציבורית בשבת. ובע"ה אם תתנו לי את הכוח והתמיכה להמשיך בראשות העיר, אעשה הכול לשמור על קדושת השבת".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "במשך כארבע וחצי שנים הייתה חברת המועצה איטל בציר אלשיך חברה בקואליציה העירונית, ומעולם לא הועלתה הצעה כזו מצידה לדיון במועצת העיר, וגם לא מצד אף חבר/ת מועצה אחר/ת. ככל הנראה בשל הבחירות ההולכות ומתקרבות, ומטעמים ברורים מאליהם, החליטה בציר אלשיך להגיש את ההצעה דווקא בעיתוי הזה".

"בטרם נידונה ההצעה, התבקשה יועמ"ש העירייה לחוות את דעתה על הנושא, כמקובל. היא הפנתה את תשומת לב המועצה להוראות הדין והפסיקה בנוגע לקבלת החלטות מעין אלו בתקופת בחירות אשר לפיהן לא ניתן לעשות כן, ובהם בג"צ 8815/05 וחוזר מנכ"ל משרד הפנים לקראת הבחירות לרשויות מקומיות. בציר אלשיך אף קיבלה הסבר אישי לחוות דעת זו במהלך הישיבה אמש. צר לנו כי לפתע הנחיות היועמ"ש לעירייה אינן מקובלות על בציר אלשיך כאשר הן אינן עולות בקנה אחד עם האינטרסים הפוליטיים הספציפיים שלה. חברי הקואליציה העירונית, המורכבת מנציגי יש עתיד, המחנה הממלכתי, הליכוד ומפלגות דתיות, קיבלו את חוות דעתה של היועמ"ש. עיריית רחובות תמשיך לכבד את הנחיות החוק והפסיקה ותפעל לפיהן".

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתרחובותרחמים מלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה