חדשות בארץ

פיגוע ירי במעלה אדומים: שישה פצועים, שניים במצב קשה

מחבל פתח בירי לעבר עוברי אורח שעמדו בקרבת הקניון בעיר. הוא חוסל על ידי שוטר מג"ב. מצבו של שניים הנפגעים מוגדר קשה, וארבעה נוספים נפצעו באורח בינוני

זירת הפיגוע (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

(עודכן: 18:59)

שישה בני אדם נפצעו אחר הצהריים (שלישי) בפיגוע ירי שאירע בכיכר היהלום במעלה אדומים, בסמוך לקניון בעיר. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, שלבש וסט צהוב והיה חמוש באקדח, הועסק בעבודות ניקיון במתנ"ס בעיר. הוא התקרב לעבר עוברי אורח וירה בהם. קצין מג"ב שהיה בחופש ועבר באזור חיסל את המחבל ומנע בכך פיגוע חמור יותר.

מהמשטרה נמסר כי "קצין משמר הגבול שהיה בדרכו למספרה, שלא בתפקיד, שמע קול ירי וצעקות של עוברי אורח, הקצין החל לסרוק את השטח לאיתור המחבל. המחבל החל לפתוח בירי לעבר הקצין, שחתר למגע ונטרל את המחבל".

דובר מד"א הוסיף כי "בשעה 15:39 התקבל דיווח במוקד 101 על שני פצועים מירי סמוך לקניון במעלה אדומים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים ארבעה פצועים, בהם גבר כבן 40 במצב קשה ו-3 במצב בינוני, מהם גבר בן 29, גבר בן 28 וגבר בן 37".

חובש רפואת חירום במד"א, דוד תורג'מן, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים כשהם בסמוך לקניון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות, והם פונו במצב בינוני ויציב לבית החולים. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד שני פצועים שנמצאים בזירה סמוכה. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו גם כן למקום העניקו להם טיפול רפואי, ופינו לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה וגבר בן 28 במצב בינוני".

לבית החולים הדסה הר הצופים הגיעו שלושה פצועים במצב בינוני, כשהם בהכרה מלאה. המדובר בנער בן 14, שסובל מפגיעת ירי בפלג גוף עליון, בבן 29 עם פגיעת ירי ברגל, ובבן 37, שמצבו מוגדר קל, עם פגיעת ירי בזרועו.

מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, ד״ר אסף קידר, עדכן כי השלושה עברו הערכת מצב ובדיקות על מנת לקבוע את המשך הטיפול והצורך בניתוח.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי "ליחידת הטראומה הגיעו שני פצועים קשה מפיגוע הירי סמוך לקניון במעלה אדומים ופצוע אחד קל. הפצועים קיבלו טיפול ביחידת הטראומה".

כוחות גדולים של המשטרה הוזעקו לזירת הפיגוע ופתחו בחקירה, בשיתוף אנשי השב"כ. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, הגיעו למקום וקיבלו תדרוך ממפקדי הכוחות בשטח.

החקירה הראשונית העלתה כי המחבל לבש וסט צהוב מאחר והועסק בעבודות ניקיון במתנ"ס במעלה אדומים. השוטרים מצאו תיק שנשא עליו המחבל, ואותו השליך במהלך חילופי האש עם שוטר מג"ב. בתיק נמצאה תחמושת. עוד עלה כי המחבל התחיל את מסע הירי במרכז המסחרי ובסניף "בורגרסבר" במקום, המשיך לעסקים אחרים באזור ונמלט לרחוב, שם ירה לעבר עוברים ושבים בזמן שהוא מתחבא מאחורי שיח.

אלי סוארי, בעלי סניף ה"בורגרסבר", סיפר כי המחבל נכנס למקום וירה לעבר גבר שישב עם משפחתו. הוא המשיך לירות ופספס את שני עובדי המקום, שנשכבו במטבח וברחו מהכניסה האחורית.

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, מסר כי "המחבל הוא פלסטיני, עובד עם אישור עבודה, הוא עבד במתנ"ס בניקיון כבר כמה שנים, בודקים עם המשטרה כיצד הוא השיג את הנשק".

דובר חמאס פרסם הודעה בה בירך על הפיגוע במעלה אדומים, וכתב כי הפיגוע בא בתגובה ל"פלישת מתיישבים יהודים למסגד אל-אקצא". במערכת הביטחון לא רואים בכך נטילת אחריות מצד החמאס, ובכל מקרה נבדקת זהות המחבל שחוסל.

תגיות:מעלה אדומיםפיגוע יריטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה