חדשות בארץ

החילוני: "תעשה צבא"; החרדי: "אני שריונר. תפילין?"

עוד מקרה של ניסיון לפגוע בחרדי רק בשל השקפתו התרחש. הפעם אדם מבוגר שמפעיל דוכן תפילין ספג העלבות מנער - למה התופעה לא מצטמצמת?

  • י"ד אב התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: דוד כהן / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: דוד כהן / פלאש 90)
אא

בחודשים האחרונים זה כבר הפך לתופעה: יותר חרדים סופגים הערות מעליבות. זה התחיל עם "סרטון האוטובוס" בו חרדי, ששירת בעבר בצה"ל, ספג קללות בטענה שהוא לא משרת בצבא והמשיך עם סרטונים נוספים בהם חרדים "מואשמים" על ידי חילונים כי הם לא התגייסו לצה"ל, למרות ששירתו.

סיפור שרץ ברשת אתמול (שני) הפך לויראלי ובו נראית תופעה דומה: אדם סופג קללות רק בשל העובדה שהפעיל דוכן תפילין. שלמה פולק סיפר: "בעודי מחכה שאפליקציית המונית תמצא לי מונית, עומד שם אדם מבוגר עם עמדת הנחת תפילין. בעודו שואל את העוברים ושבים עובר ילד בן 18, והאדון שואל אותו 'תפילין?'. הילד צועק לו חזרה: 'תעשה צבא'. האדם המבוגר משיב לו בנועם: 'עשיתי צבא, אני שריונר! תפילין?'. הילד צועק לו: 'אני גוי, לא מניח תפילין'".

הפוסט הזה זכה לתגובות רבות, משום שהוא משקף את מה שהמגזר החרדי עובר בשבועות האחרונים: רדיפה מגדרית ללא בירור מקדים, מה שפעמים רבות מסתיים בבושה גדולה עבור הצד הפוגע.

בנושא אחר: במקביל לניסיון לסגור דוכני תפילין ברחבי הארץ, נראה כי התופעה דווקא מתרחבת. על פי דיווחים אתמול, דוכני חב"ד התרחבו והחלו לפעול גם בנתב"ג. לאחרונה דיווחנו כי חב"ד החליטה להרחיב את פעילות זיכוי הרבים שלה והקימה 50 עמדות נוספות ברחבי הארץ.

תגיות:חילוניםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה