חדשות בעולם

עצוב: עשרות לוויתנים שעלו לחוף הומתו באוסטרליה. זו הסיבה

עשרות לוויתנים הומתו באוסטרליה לאחר שעלו לחוף באוסטרליה. הרשויות: "היינו כל היום במים וניסינו להציל אותם. זו החלטה קשה וכואבת"

אא

47 לוויתנים מסוג נתב גדול סנפיר, הומתו באוסטרליה השבוע לאחר שעלו אל החוף. הסיבה? תעציב גם אתכם: הם נתקעו בחוף ורשויות הטבע לא הצליחו לעזור להם לחזור אל הים. 

סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו תמונות כאובות מהחוף: עשרות לוויתנים שכובים על צד גופם כשהם גוססים בתנועת פרפור, מבלי ש-250 אנשי וטרינריה ואחרים, יוכלו להצילם. 

"51 לוויתנים עלו אל החוף, וזה נראה כאילו הם הגיעו למות כאן", כתבה אחת התגובות ברשת. "זה כל כך עצוב לראות את זה".

הרשויות באוסטרליה הודיעו כי הלווייתנים שהומתו בזריקות הרדמה הם חלק מקבוצת לוויתנים גדולה שנצפתה בחוף צ'יינס, וכי הסיבה לעלייתם אל החוף, עדיין לא נחקרה. "החלטנו להמית אותם כדי לא להאריך את הסבל שלהם מהגסיסה", הסבירו וטרינרים שהכינו את מזרקי המוות. "ניסינו להצילם עד כמה שיכולנו, והייו במים הקרים במשך כל שעות היום כדי לאפשר להם לחיות. כנראה שאין יותר מה לעשות. זו החלטה מאוד קשה, הקשה ביותר שנאלצתי לקבל ב-34 שנות קריירה", כך אמר הוטרינר האחראי על האירוע, פיטר הארטלי. 

עם זאת, לדבריו, הייתה זו החלטה טובה ומתבקשת. "אנחנו יודעים שיש תופעה כזו שבה לוויתנים עולים אל החופים. זו תופעה טבעית, ולמרות הקושי, זו החלטה מתחשבת ומחושבת היטב".

חוקרת חיות בר בשם ונסה פירוטה, סיפרה בראיון לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הלווייתנים נמצאו בחוף כשם 'מצטופפים זה אל זה' - התנהגות שאותה הגדירה כנדירה. אולי מכאן יוכלו החוקרים להסיק כי סכנה כלשהי ריחפה על ראשם של הלוויתנים, בטרם עלו אל החוף. "אלה לווייתנים חברותיים שיש להם קשרים חזקים מאוד אחד עם השני. ייתכן שבעצם ההצטופפות הזו שלהם ביחד הם ניסו להתחמק מטורף כלשהו. אולי היה שם מנהיג שלא הצליח להתגבר ולהנהיג כמו שצריך את הקבוצה, וחוסר השליטה שלו הביאה את הקבוצה כולה לאבדון".

תגיות:מוותאוסטרליהחוףלוויתנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה