חדשות בארץ

מדאיג: משרד הבריאות מעדכן על תפוסה מלאה במחלקות הפנימיות בבתי החולים

בדיון מיוחד שקיימה ועדת הבריאות ציינו נציגי המשרד הממשלתי כי ישנה מצוקה קשה במרכזים הרפואיים. יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס: "בעיית המחלקות הפנימיות היא בעיה לאומית"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת הבריאות קיימה היום (שני) דיון מיוחד לאור מצוקת האשפוז במחלקות הפנימיות בבתי החולים. בשבוע האחרון נרשמה מעל ל- 100% תפוסה במחלקות הפנימיות במספר בתי חולים, ובמשרד הבריאות ציינו כי מאז מגפת הקורונה כמעט ולא התווספו תקנים.

על פי הנתונים שהוצגו לחברי הוועדה, במרכז הרפואי בילינסון שבפתח תקווה נרשמה תפוסה של 133%, בהדסה הר הצופים תפוסה של 114%, ובמרכז הרפואי קפלן שברחובות הגיעה התפוסה ל-113%. שאר בתי החולים דיווחו על 100% תפוסה.

המרכזים הרפואיים כרמל שבחיפה ויוספטל באילת הם היחידים שדיווחו על אחוזי תפוסה יחסית נמוכים - 60% בכרמל ו-62% ביוספטל.

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו, אמר כי "המחלקות הפנימיות בבתי החולים הן נקודת החולשה שלנו. שם מאושפזים ההורים והסבים והסבתות שלנו. הגיעה העת לחשבון נפש מערכתי. יש בארץ 108 מחלקות פנימיות לאשפוז, עם למעלה ממיליון מאושפזים בשנה".

יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, הפרופ' אבישי אליס, טען: "בעיית המחלקות הפנימיות היא בעיה לאומית, כי הן הבסיס של בתי החולים. גם בשעות חירום וגם בימים כתיקונם, המחלקות האלה עמוסות כפל כפליים. בבתי החולים בפריפריה יש פחות מ-12 תקנים בממוצע, בעוד שוועדת 'טור כספא' דיברה על 16 תקנים, לפני הקורונה. זה פער גדול שעוד לא נסגר".

לפני כשנתיים התחייב משרד הבריאות ליישם את המלצות ועדת טור כספא, הנוגעות לתוספת תקנים למחלקות הפנימיות, ובינוי מחלקות נוספות בבתי החולים. נציגת משרד הבריאות, ד"ר ענבר צוקר, הבהירה כי "קצב יישום ההמלצות נקבע לפי כמות המשאבים המוקנית. ניתנו תוספות תקנים של 200 רופאים פנימיים, 576 תקנים לסיעוד, וגם באשר ל- 150 תקנים של מקצועות הבריאות שניתנו בקורונה, הייתה הנחיה של משרד הבריאות להשאיר אותם במחלקות הפנימיות. לפי הדיווחים שקיבלנו, כל התקנים הוסבו למחלקות הפנימיות".

צוקר הוסיפה כי "בתקופת הקורונה ניתנו 200 תקנים למחלקות הפנימיות. בספטמבר הקרוב, בעקבות תקציב חדש, יתווספו עוד 90 תקנים".

בראשון בספטמבר תצא לדרך רפורמת הבריאות, הצפויה להגדיל את אפשרויות הבחירה של המטופל, לאפשר חופש רחב יותר בבחירת בית החולים ולהבטיח את שיפור השירות והזמינות הניתנים למטופלים. פרופ' אליס טען כי "המחלקות הפנימיות תקרוסנה ב-2 בספטמבר. לא יהי מי שיעבוד שם למחרת בבוקר".

מנהל אשפוזי בית בקופת חולים מאוחדת, יובל וייס, אמר כי "בניית בית חולים באשדוד לקחה 14 שנים מאז שהתקבלה ההחלטה, והיום הוא כבר לא מספיק לתושבים באזור. אחד הפתרונות הוא אשפוזי בית. אנחנו חושבים שאפשר להעביר לאשפוזי בית 25% ממאושפזי המחלקות. זה יצריך רופא פנימאי שיעבור ב-6 בתי מטופלים ביום. זה פתרון יקר ולא פשוט בכלל".

פרופ' אליס הציג הערכה שונה: "אשפוז בית הוא פתרון חשוב, אבל לא פתרון קסם. זה מתאים רק לעשרה אחוזים מהמאושפזים".

תגיות:אשפוזמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה