כתבות מגזין

"לפני מופע הבכורה נאמר לי: 'או שאתה מבטל את המופע, או שהוא יהיה מעורב'"

הזמר אוהד ראדי ביקש לצאת במופע בכורה, אלא שאז נאמר לו שלא יוכל להופיע בהפרדה. "קשה לי לתאר מה שעבר עליי באותם רגעים", הוא משתף בגילוי לב, ויש לו גם תובנות בנושא

אוהד ראדי (קרדיט צילום: גיא זלצר)אוהד ראדי (קרדיט צילום: גיא זלצר)
אא

בחודש האחרון מצא את עצמו הזמר אוהד ראדי כשהוא במצב של חוסר אונים מוחלט. היה זה כחודשיים אחרי שהוא סגר על מופע בכורה שיתקיים באחד האולמות המפורסמים באזור המרכז. הוא כבר פתח את מכירת הכרטיסים, ואנשים החלו לרכוש מקומות ולמלא את האולם. ואז פתאום הגיעה ההפתעה הגדולה, עליה הוא לא היה יכול לחלום.

 

הפתעה באולם

ראדי לוקח נשימה עמוקה בטרם שהוא מספר את סיפורו. "מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי בתחום המוזיקה", הוא מציין, "כל החיים שרתי, עד שחזרתי בתשובה, ואז הפסקתי לשיר, כי הרגשתי שאני רוצה לנצל את הזמן למען לימוד תורה וחיזוק עצמי לקראת הבית שאני עומד להקים. ברוך השם התחתנתי, נולדו לי ילדים, ובשנים האחרונות חזרתי לשיר, וגם התחלתי להתפרסם ברשתות החברתיות. שרתי בהרכבים שונים ובהזדמנויות מגוונות, אבל רק לפני כחודשיים הגעתי למסקנה שהגיע הזמן לצאת במופע בלעדי שלי".

ראדי סגר עם אולם מפורסם על תאריך, הוא החל במכירת כרטיסים וסיכם עם חברי תזמורת שישריינו את תאריך המופע. "לא חלמתי שמשהו עומד להשתנות", הוא מציין. "בשלב מסוים ביקשתי לשוחח עם הסדרן של האולם, כדי לתאם איתו את המקום המדויק שבו ישבו הגברים, ואת המקום שבו ישבו הנשים, אך להפתעתי הסדרן הגיב בזעם עצום. הוא הודיע לי שבאולם שלהם לא תהיה בשום אופן הפרדה מגדרית, ולא ייתכן להקצות מקומות נפרדים. בתחילה חשבתי שזוהי גחמה של הסדרן בלבד, אז פניתי למנהל האולם, אבל הוא הבהיר לי גם כן שהוא לא מוכן לכך. הוא אמר לי שיש שתי אפשרויות, או שאשלם סכום עתק, או שאבטל את ההופעה".

את תחושותיו באותה עת, אומר ראדי שקשה לו לתאר במילים. "מדובר בהופעה ראשונה שלי, אחרי שכבר סיכמתי עם כל המנגנים ואנשי המקצוע שילוו אותי. כבר התחייבתי לאנשים, והרגשתי שאני לא מסוגל לעמוד בניסיון הזה. התחושה הייתה מאוד מתסכלת, כי גם ככה קשה מאוד להיות זמר חרדי, ומאז שחזרתי בתשובה אני מוצא את עצמי כל הזמן בהתלבטויות – על אלו נושאים לשיר, ומה באמת מתאים לציבור. פתאום התברר לי שיש גם את נושא ההפרדה, שגם הוא פוגע בי קשות".

 

להקריב קרבן

עלתה בך המחשבה להופיע לפני קהל מעורב?

"לא. היה ברור לי שלא אעשה את זה, אבל ניסיתי למצוא פתרון שיאפשר לי בכל זאת להופיע באופן נפרד. שוחחתי עם עוד זמרים שונים, ביניהם ישי לפידות שאני מופיע אתו לעתים קרובות, אבל גם לו לא היה רעיון איך לפתור את הבעיה. ניסיתי את האופציה האחרונה – להעביר את המופע לאולם אחר, אבל לא מצאתי שום אולם שפתוח בתקופה זו של חודש אוגוסט, והאולמות שמצאתי ביקשו מחיר כפול שלא יכולתי לעמוד בו. בסופו של דבר אמרתי לעצמי: 'אוהד, אתה רוצה לשמח אנשים או לריב? אתה רוצה לשיר או להתווכח?' ידעתי מיד את התשובה והגעתי למסקנה שאם המופע שלי לא נעשה מתוך מקום של לכתחילה ובשמחה, אני מבטל אותו, וכך אכן עשיתי".

איך אתה מרגיש אחרי מעשה?

"אומרים שאין שמחה כהתרת הספקות, אבל במקרה שלי זו לא שמחה בכלל. כל אחד יודע שלהיות זמר במגזר החרדי זה קשה ומסובך, ומה שעברתי ממחיש לי עד כמה שלא קל לדבוק באמונה שלך. מצד שני, הייתה לי כאן הזדמנות להתחבר לאמת האמיתית שיש בי, לתת לקב"ה קרבן ולהרגיש שלא סתם חזרתי בתשובה, אלא באמת החיים שלי מנוהלים לפי רצונותיו של ריבונו של עולם, והייתה בכך תחושה מתוקה מאוד. הלוואי שאצליח תמיד לעמוד בניסיונות כאלו".

מה נתן לך כוח להגיע להחלטה כזו?

"האמת היא שאת הכוח הגדול ביותר אני מקבל מהפידבק של הקהל. אנשים מספרים לי שהם אוהבים את השירים, ושחשוב להם שהמופע יהיה בהפרדה. הם גם מספרים לי שהם לא הולכים למופעים אחרים שאינם בהפרדה, כי חשוב להם להקפיד על הנושא ההלכתי. זה מתחבר לי מאוד לרצון הפנימי שלי, כי אני לא מחפש הצלחה, אלא קדושה. לצערי, כמי שגדל הרחק מהמגזר החרדי, גדלתי על השירים הכי רחוקים מקדושה. מאז שחזרתי בתשובה החלטתי שאני רוצה להביא את סגנון השירה הים תיכוני שמאפיין אותי, אל הציבור החרדי, כדי לחזק אותו ולעשות הכל לפי גדרי ההלכה. זה מה שהוביל אותי לצאת לדרך, ואני עדיין בדרך בעזרת ה'".

ראדי מציין כי בימים אלו הוא עובד על מופע לחג הסוכות שיתקיים בעזרת ה' במתחם הגולה בפתח תקווה. "סיכמתי שם מראש עם המנהלים באופן ברור, והבנתי שיהיה ניתן לעשות את המופע בהפרדה. בקרוב אתחיל במכירת הכרטיסים למופע, כשאני מייעד אותם לאנשים שמעוניינים במופע בהפרדה, ואני בטוח שיש הרבה כאלו".

תגיות:הופעה מעורבתמוזיקהאוהד ראדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה