חדשות בארץ

כל 15 שופטי בית המשפט העליון יישבו בהרכב שידון בעתירה לביטול חוק צמצום עילת הסבירות

זו הפעם הראשונה מאז קום המדינה, שכל שופטי העליון יתכנסו לדון בעתירה כלשהיא בהרכב מלא. הדיון נקבע ל-12 בספטמבר. השופטים נמנעו בשבוע שעבר מלהוציא צו ביניים, שהיה מקפיא את החוק

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בפעם הראשונה מאז קום המדינה, כל 15 שופטי בית המשפט העליון יישבו בהרכב אחד כדי לדון בעתירה. כך הודיעה היום (שני) מערכת המשפט, לאחר שנקבע כי כל השופטים ידונו בעתירה הדורשת לבטל את חוק צמצום עילת הסבירות, שאושר בכנסת בשבוע שעבר. כמו כן נקבע כי הדיון ייערך ב-12 בספטמבר.

בשבוע שעבר, יממה לאחר שאושר החוק בכנסת ברוב של 64 חברי הקואליציה, הוגשו מספר עתירות הקוראות לביטול החוק. העותרים השונים ביקשו מבית המשפט לתת צו ביניים להקפאת החוק, שנכנס לתוקפו יממה לאחר אישורו, אולם בית המשפט נמנע מלעשות זאת.

בהחלטות השופטים נקבע עוד כי המשיבים בעתירה, בהם הכנסת, היועצת המשפטית לממשלה, שר המשפטים יריב לוין והממשלה עצמה, יידרשו להשיב לעתירות עד עשרה ימים לפני מועד הדיון שייקבע.

בעתירות שהוגשו לבג"ץ נטען, בין היתר, שחקיקת החוק היא ניצול לרעה של "הסמכות המכוננת" של הכנסת, כלומר סמכותה לחוקק חוקה. נציין כי בעבר בית המשפט מעולם לא פסל חוקי יסוד.

במקביל, החליטו שופטי בג"ץ לדחות לחודש ספטמבר דיון נוסף, שיעסוק בעתירות שהוגשו נגד אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

תגיות:בית המשפט העליוןעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה