חדשות בארץ

גלנט: צה"ל כשיר למלא את משימותיו

בישיבה סגורה של ועדת חוץ וביטחון, דחה שר הביטחון את הטענות על פגיעה עכשווית בכשירות צה"ל. חברי הוועדה קיבלו סקירה על הזירה הצפונית

גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט השתתף היום (שני) בדיון סגור בוועדת חוץ וביטחון, והבהיר כי צה"ל כשיר למלא את משימותיו. עם זאת, הוא ציין כי הסרבנות עלולה בהמשך לפגוע בכשירות הצבא.

יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), אמר בפתח הדיון: "נשמע את סקירת שר הביטחון ונתרשם כוועדה ממה שקורה בשטח, ואני סמוך ובטוח שנמשיך את הפיקוח, כפי שנדרש מאיתנו, כדי לעזור לצה"ל ולכוחות הביטחון להיות כשירים ומוכנים ולאזרחי ישראל להיות שקטים".

הדיון, שארך למעלה משעתיים, עסק בהתנהלות צה"ל על רקע איומי הסרבנות, והשתתפו בו בכירים במטה הכללי שהציגו את תמונת המצב הנוכחית. 

במהלך הדיון, חברי הכנסת מהקואליציה טענו שעל הצבא להגדיר את אי-התייצבות הטייסים כ"סרבנות". לדבריהם, "לא צריך לכבס מילים ולקרוא לזה אי התייצבות. זו סרבנות לשמה". ח"כ עמית הלוי (הליכוד) קרא לנקוט נגדם ביד קשה: "בהתנתקות התנהגתם אחרת".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הטיחה בשר גלנט כי הוא ממעיט בתיאור ה"פגיעה" בצה"ל, כהגדרתה: "מילת המפתח המרכזית שלא נאמרה כאן לגבי מה שקורה בצה"ל היא אמון". לדבריה, "יש כאן תופעה תקדימית שהיא לא התנגדות פוליטית למהלך כזה או אחר, אלא פגיעה קשה באמון שיש במדינה, לכן התופעה כל כך רחבה".

בנוסף , לחברי הכנסת ניתנה סקירה על ההתפתחויות בזירה הצפונית, על רקע המתיחות הגוברת עם לבנון, זאת פחות מיממה לאחר הערכת המצב שהתקיימה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תגיות:סרבנותצה"ליואב גלנטועדת החוץ והביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה