חדשות בארץ

כתב אישום: הסית לטרור ותכנן לבצע פיגועים במחסומים

שלושה תושבי מזרח ירושלים מואשמים בעבירות של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, עבירות קשר למעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת נשק

  • י"ג אב התשפ"ג
(אילוסטרציה: עטיה מוחמד, פלאש 90)(אילוסטרציה: עטיה מוחמד, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד יוסף עג'לוני, תושב מזרח העיר בן 19, המואשם בעבירות הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, וזאת לאחר שפרסם ברשות החברתיות פרסומים ששיבחו מעשי טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בעבירות אלו.

בנוסף, הוגשו כתבי אישום נוספים נגד עג'לוני ושני חבריו, אמיר קרש ווג'יה ג'ברין, תושבי העיר כבני 19 ו-20, וזאת לאחר שתכננו להקים חוליית טרור בדומה לחוליית הטרור "גוב האריות". הנאשמים תכננו לבצע פעולת נקמה על מות אחיו של עג'לוני, שנהרג בעת שניסה לבצע פיגוע במחסום קלנדיה בחודש שעבר.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד נתי בן חמו, עג'לוני החזיק תחת שמו חשבונות בפייסבוק ובטיקטוק, שזכו למאות עוקבים ולייקים. הוא העלה לחשבונות אלו תמונות וסרטונים, שזכו לחשיפה ואף היוו במה לגולשים להביע תמיכתם בתכנים אלו.

בין היתר, בחודש פברואר שיתף הנאשם פוסט ובו תיעוד הפיגוע שביצע בן דודו מוסא עג'לוני בעיר העתיקה בירושלים בשנת 2014, במהלכו נפגעו שני לוחמי מג"ב. לפוסט צורף תיאור ששיבח את המחבל כ"מבצע הגיבור".

בנוסף, באוקטובר 2022 פרסם עג'לוני סרטונים עם תמונתו של המחבל שרצח את החיילת נועה לזר הי"ד בפיגוע במחסום שועפאט. לסרטונים, שפורסמו ביום בו חוסל המחבל, צורף הכיתוב "לאנשים כמוך מרימים את הכובעים".

עוד עולה מכתבי האישום, כי עג'לוני שיתף תמונות וסרטונים עם כיתוב אוהד מפיגועי התופת בכניסה לירושלים ובצומת רמות, שהתרחשו בנובמבר 2022, בהם נרצחו שני אזרחים.

בחודש אפריל האחרון, ניהל עג'לוני שיחות עם שניים מחבריו, קרש וג'ברין, במהלכן תכננו להקים חוליה צבאית בדומה לחוליית הטרור המוכרת בשם "גוב האריות". שלושת המחבלים תכננו לבצע פיגועי ירי במחסומים. בחודש שעבר, לאחר שאחיו נהרג במהלך ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה, נפגש עג'לוני עם ג'ברין ודיבר איתו על הצורך לבצע פעולת נקמה על מות אחיו. ג'ברין מואשם, בנוסף, כי במהלך חתונה החזיק בנשק מסוג M-16, וצילם את בן דודו בן השנה וחצי כשהוא אוחז בנשק.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, עבירת קשר למעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת נשק.

עם הגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

תגיות:טרורהסתהכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה